Kalejdoskop skrev 2014-01-22 16:36:01 följande:
20 mil är inte så farligt ändå, då kan ni ju åka nån helg här och där och kika :) vi var tvungna att trycka in en del nu när vi var uppe över julen. Vi kollade lokalen (typ den enda som fanns i den lilla byn :P), okejade och bokade den, jag beställde brudbukett och corsager och så gjorde jag en provuppsättning, sisådär 7 månader innan ;) men vad gör man?
Det förstår jag! Vi kommer ha färdigupplagda fat med kallskuret som vi beställer, och det enda varma till tar den enda anställda personen hand om. Helt rätt, på det stora dagen vill man inte behöva ställa sig och jobba. Jag kommer vara så nervös så det hade jag ändå inte klarat av :P
Jaså, vilken bra butik! Och grattis till viktnedgång :) Jag ska också ner i vikt, men det handlar inte om så mycket, kanske 2-3 kg, och då antar jag att det fortfarande går att sy till klänningen jag köpt. Vilken typ av klänning är du ute efter? Jag hade tänkt mig en klänning med lite mer detaljer och lite bling, men det blev en enkel och stilren med spets istället! Först ångrade jag mig i några veckor efteråt, men nu är jag nöjd med valet igen.. :)
WOW! Jag är verkligen imponerad av att ni lyckas boka så mycket i förtid! Jag sitter och har känslan av att inte ha koll på något :)
Och bokat brudbuketter och provuppsatt hår och allt, WOW!! Vad blir de för blommor? :) Där har jag själv inte en aning, vill nog ha lite åt droppformat håll på mig bukett, just för att jag är lång och tror att de passar :P
Vilka underbara familjer ni måste ha som hjälper er :)
Nervös på dagen är nog bara förnamnet ;) En av mina tärnor sa att vi fixar din nervositet med champange när vi sitter hos frissan innan och skrattade gott.
Tack! Jag ska och prova klänning på lördag som är beställd, så ska bli intressant att se om kilona "syns" :)
De borde gå utmärkt att få klänning justerad! De flesta butiker jag har pratat med verkar väldigt hjälpsamma och det låter inte alls som att det är några problem att sy in, jobbigare att sy ut säger de.
Jag kollar efter en ganska enkel klänning, lite åt balklänning, jag gillar midjan man får :) Jag tror inte för mycket bling och detaljer passar den person jag är, så lite lagom bli nog bäst va de nu är hehe.
Måste ändå vara underbart skönt att ha klänningen klar! Jag hoppas att jag hamnar där på lördag :D