Inlägg från: Fluff |Visa alla inlägg
  • Fluff

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Haha jag tror jag kan bilda klubb med dig angående beslutsångest :)
    Men jag tror ändå att man ska köra med det första man kommer på, oftast är ju det vad man vill. Men sen när man tänker mer och mer på hur man kan göra osv så blir det mer och mer :)

Jag har inte vågat börja tänka på placering och dekoration än :P
    Våran toastmaster har iaf tänkt ut var och hur blommor ska stå i resturangen :D

• Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-02-14 10:00:10 följande:
    På tal om underkläder som håller in och problem vid toalettbesök.
    Jag fastnade för den här som faktiskt ser riktigt snygg ut i kupan, håller in magen OCH går att öppna i grenen vid toalettbesök...frågan är bara om man klarar av att knäppa knapparna själv om man har underkjol och grejor, hahaha....vad tror ni??

www.zalando.se/maidenform-bodies-beige-m9621k...
    Ska du ha en hel body kan du ju nästan använda korsett så får du ju 2i1 både snygga underkläder och shape :)
    Då "slipper" du de ev. "problemet" som kan uppstå med att knäppa med klänning och allt.

Jag har kikat på www.twilfit.se/shape/shape-trosa-vera-skin men absolut inte bestämt mig, klänningen jag valt var väldigt stadig i livet så kanske inte blir bra med  sånna, får köpa ett par och testa när jag ska prova klänningen. Vilka bekymmer man kan ha *suck*
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-14 15:07:56 följande:
    Jag har samma problem, vet inte om det funkar med en rejäl korsett under klänningen :/ Däremot verkar det inte finnas några vettiga axelbandslösa bh:ar för mig, så jag kanske måste ha korsett ändå. Återstår att se.. får också prova i butik framöver!
    Tips, Testa denna! www.twilfit.se/bh/axelbandslosa/wonderbra-axelbandslos-bh-ultimate-beige
    Den finns även till större byst om det är det som är bekymret för att hitta en axelbandslös BH. Jag har köpt en sån och känner mig nöjd med den.
    a ring on my finger skrev 2014-02-14 15:14:07 följande:
    Problemet med korsett är att de oftast blir väldigt bullsiga (byglar, knyten och grejor). Dessutom är de för korta så om det är magen man vill slimma och inte midjan så fungerar inte korsett särskillt bra (magen kommer att hänga ut under kanten).
    En bustier då?
    Finns de inte olika modeller av korsetter som är ganska långa framtill? Fast du vet ju bäst vad som passar dig och din klänning :)
  • Fluff

Va kul! Roligt att läsa att det går framåt :)

Vad är det för typ av dekoration du fått inspiration till?
    Och hur ser ringen ut? :) Jag har inte bestämt mig för en ring än, kollar runt lite men jag tror jag hittat "den".
    Har pratat med en guldsmed som isf gör den åt mig för ett ganska bra pris :) (Kan ibland bli billigare än att beställa)

Jag funderar på ett bra och enkelt placeringskort, där står de still än så länge (började dock bara kolla igår :P )

• Fluff
    fruLjunggren skrev 2014-02-18 14:03:26 följande:

Hoppar in här :)

Aaah, va långt alla verkar ha kommit!

Det enda som jag var tidigt ute med var klänningen..och sen hittade jag en till.. Så nu har jag två..och beslutsångast haha. Den ena är verkligen precis min smak, men den andra passar min kroppsform mycket bättre. Tur att jag har några månader på mej att bestämma mej. Så jobbigt att inte kunna rådfråga sambon som jag alltid pratar med annars.

Men det är väl klart att du kan rådfråga din blivnade :)
    Jag tycker ju att du ska välja den du känner dig mest bekväm i, där du har känslan att "den här ska jag ha" .
    När jag provade min klänning jag köpte, fick jag den känslan den va inte riktigt allt jag hade funderat att jag ville ha - nästan inget av de - men den kändes rätt. Sen att jag hade min blivande med som log och nickade plus min mor som sa att "Åååh va vacker du är" stärkte min känsla att "den här ska jag ha" Skrattande

Har du gjort något av "allt" de andra eller är det "bara" klänningen som är klar?
  • Fluff
    Pia88 skrev 2014-02-18 13:51:44 följande:
    Vi kommer ha enkla vita färdig vikta kort som bas för inbjudningarna.. På dem kommber vi klistra ett grönt "nät" och på nätet en rosa kartong med silverstämpel av ihopkedjade hjärtan... har inga bilder men kan sätta in hit sen då jag har tagit av det färdiga resultatet Glad

Ringen blir troligtvis en ganska enkel...

Här är en bild på förlovningsringen och en "ditåt" bild på vigselringen.. Sambon har en enkel rundad guld ring till förlovning.. Kommer bara ha en ring... Två färgad diamantslipan förlovningsring...
    Jätte fina ringar !

Min sambo har en slät ring, en ganska bred. han vill bara ha en så vi ska bara gravera in vigseldatumet så är han klar :) Jag kommer ha något liknande som du la upp fast vill ha stenar runt halva ringen "bara".
  • Fluff
    fruLjunggren skrev 2014-02-19 07:30:32 följande:
    Tips på vart man kan hitta prisvärda ringar?
    Om du vet vad du vill ha så skulle jag nästan rekommendera dig att gå till en liten guldsmed du har i närheten.
    De kan hjälpa dig bäst med det. Då kan du få prisinformationer direkt ifrån dom med va det är för typ av ring du önskar, kanske tom att dom gör en special till dig, som ibland tom kan bli mer prisvärt än att beställa.
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 10:52:06 följande:
    "Min" frisör som jag bokat hår och smink hos ringde igår och sa att hon slutar på den frisersalongen i mars, och kan därmed inte göra min frisyr :( De andra på salongen hade redan bruduppsättningar den dagen dessutom. Hon skulle ringa runt och höra sig för hos frisörer hon rekommenderar, men läget känns smått hopplöst så här 5 månader innan :( Eller vad tror ni? Vad hade ni gjort? Tilläggas bör att jag inte bott på den orten på 12 år och känner inte till några fler ställen, och inte kommer vara på plats förrän veckan innan.
    Nej va jobbigt!
    Får hoppas att din frisör hittar någon som hon kan rekommendera!

Men kan du inte fråga henne om hon kan tänka sig att hjälpa dig ändå? Flyttar hon inte från byn så finns det ju en chans att hon kanske har möjligheten att hjälpa dig fast hon inte jobbar kvar på salongen.

*Håller tummarna*
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 11:26:36 följande:
    Det hoppas jag med! Ja, vi pratade om det, och på det nya stället hon jobbar på (antar att det inte är en frisersalong), så skulle hon jobba helger, och hon kunde inte garantera att hon skulle ha möjlighet till det :( Och det är inte värt att chansa. Får väl hoppas att det inte är jättemånga som gifter sig där i sommar, är trots allt en väldigt liten ort.. 
    Jag håller verkligen tummarna! Om byn är liten så är väl chansen ännu mindre att "alla" gifter samma helg som Ni.
    Du har ingen i släkten annars som är duktig med hår och make up?
  • Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-02-20 11:28:34 följande:
    Åh nu fick jag lite panik som inte har bokat frisör.
    Mailade den jag har fastnat för nu och håller tummarna att hon kan :-/

Jag ska visserligen ha en ganska enkel frisyr så jag hittar nog någon som kan hjälpa mig.

Mailade även den frisör som ska sätta in mitt löshår så att det är inbokat och klart.
    Snabbast svar är ju om du ringer :)

Jag satte min mor på uppdraget att kolla frisörer i närheten där hon bor (vi ska gifta oss där), där hon fick bäst mottagande ringde jag :P Sen tyckte jag att deras tidsperspektiv va bäst! Dom har 3 timmar avsatt för hår och makeup (PLUS brudpåklädsel) för ett bra pris medans de andra salongerna i närheten hade 30 minuters priser, vilket jag kände kan komma att kännas stressande på Dagen. Då vet jag att jag har 3 timmar på mig att dricka champange, få håret uppsatt, de ordnar med makeupen och tid för nervositet sista stunden samtal osv, allt utan STRESS :D och DOM håller koll på klockan åt mig :P
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?