Fler som ska gifta sig Juli 2014?
Hur har ni gjort/tänkt kring detta?
Vi har idag varit och tittat inuti lokalen som min far bokade. Blev lite besviken på köket eftersom de gjort om det mycket sedan jag senast var där. Det är numera mycket mindre, men kanske det ska gå ändå. Blir fortfarande lite tight med utrymme och ska vi ha dans med många som dansar kommer vi nog att behöva plocka undan bord för att få rum. Däremot får vi nog plats att ha lite lekar och spex under middagen på detta ställe vilket vi inte skulle haft på första stället vi tittade på.
I lördags prövade jag brudklänning för första gången. Fick ingen wow känsla för någon. De jag tyckte om hade hon endast inne i st 36 vilket är allt för litet för mig som är st 40 och vissa märken 42. De klänningar som fanns i min storlek i butiken var inte alls i min smak. Nå vi var bara till en butik och jakten fortsätter nästa vecka. Trodde jag hade hur mycket tid som helst att beställa men fick veta att den butiken jag var in till ville ha beställningarna senast 4mån på förhand. Det är ju fortfarande lång tid kvar till 4 mån men betydligt mindre än jag trott.
Tittade också på ringar och där har jag troligtvis bestämt mig vilken jag vill ha nu.
Inbjudningskorten har jag dock fortfarande inte en aning om hur jag ska göra med. Så mycket längre har vi inte kommit i planeringen.
Jag har varit och prövat klänningar på fyra olika ställen. Har ännu inte hittat någon som jag fallit för. Tycker det är jättesvårt när man inte kan se exakt hur den skulle sitta när de inte har inne rätt storlek. De klänningar som funnits i min storlek har jag inte tyckt om.
Var till en fruktansvärt proffsig butik i Stockholm där de två kvinnorna som jobbade var jätteduktiga. Jag har hela tiden tänkt mig en spetsklänning men prövade en som vart draperad och den var jättefin på. Kan inte bestämma mig om det är den klänningen eftersom jag inte har vant mig av med tanken på spetsklänning ännu.
Har dessutom börjat pyssla inbjudningskort. Efter många om och men har jag hittat en modell som jag gillar. Den är lite tidskrävande att tillverka bara men har hittills gjort 19st och har räknat ut att jag behöver göra ca 35.
Hej!
Hur kommer ni alla att göra med maten? Vi kommer att ha festen på en bygdegård och kommer att anlita en kock. Vem är lite osäkert ännu men eftersom jag själv jobbat flera år med catering (även om det nu är några år sedan) och även min m2b känner folk inom branchen så tror jag inte att det kommer att bli ett problem. Däremot sitter vi och funderar över menyn till bröllopet.
Vi har lite löst tänkt ha siktartar på möktbröd till förrätt. Oxfilé, potatisgratäng och någon sås till varmrätt och vitchokladpanacotta med havtornsgelé till dessert. (Havtornen har vi själva plockat och pressat och fryst in redan)
Däremot är vi väldigt osäkra på vilken sås vi ska ha till varmrätten så är det någon som har några bra tips tar jag gärna emot. Känns som vi gärna skulle bestämma varmrätten snart så att vi kunde börja köpa på oss vin när vi åker över på färjorna mellan Sverige och Finland vilket vi gör rätt ofta. Sen kommer vi också att ha några vegetarianer och till dem måste vi ju planera något vegetariskt och där är jag helt ute när det kommer till festligare mat. Har någon tips?
Förresten har ni börjat fundera över musik till själva vigseln? In-Utgång och sånger under själva vigseln?