• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • CJ5
    Blivande frugann skrev 2014-04-10 08:57:31 följande:
    Jag har precis fått min klänning, från Landy. Den är i Ivory och inte en gnutta gul, bara inte kritvit! Var har du beställt din? (Har hängt här av och till men har svårt att hänga med på vem som är vem.) :)
    Min klänning är från matildas fest. Har inte sett den ännu. typ fem veckor kvar. näbbklänningarna kommer från california via etsy..
  • CJ5

Vad lägger ni tjejer på blommor till er själva, följet och till utsmyckningen? Känns som att det är en väldigt dyr post!

• swdnchick

Oj. Vi har inte ens börjat räkna på kostnaderna för blommorna. Vi har köpt frön till "vilda" sommarblommor som vi ska plantera i mammas rabatt och använda för att pynta lokalen. Men kommer nog behöva köpa andra blommor till lokalen också. Men räknar nog med åtminstone 2000 kr för buketterna.

Ikväll ska vi på en vigselträff för alla par som gifter sig i vår församling i sommar. Vi ska lyssna på psalmer och höra ingångsmusik och sånt. Vi ska även träffa "vår" präst! Jättespännande!

• CJ5

¨Jag funderade också på att så blommor själv. Men mina fingrar är inte precis gröna.

• swdnchick

Just de som man sår själv är inte så svårskötta. Det gäller bara att vattna ibland. :)

• CJ5

Jag vill så tillexempel rosor och ranunkel och lite sånt.. Kan det vara svårt?

• swdnchick

Det är svårt och dyrt. Rosor säljs ju som buskar och det brukar ta några år innan de blir stora nog. Ranunkler har jag ingen koll på.

• Lihoo
    Lindatamminen skrev 2014-04-09 09:41:17 följande:

Hej.. har lite ångest över val av brudbukett:/
    jag har tänkt mej en enkel men vet inte om denna är för enkel.... vad tycker ni? den ska enbart innehålla ljus ljus rosa rosor då det är en av färgerna i vårt tema... kommer inte ha smycket som finns på.. beslutsångest.....

Jag har annars väldigt svårt för rosor men den buketten är jätte vacker! Inte så hård utan mer romantisk Bägge tummarna upp för den!
    CJ5 skrev 2014-04-10 12:08:09 följande:

Vad lägger ni tjejer på blommor till er själva, följet och till utsmyckningen? Känns som att det är en väldigt dyr post!

Tyvärr springer den posten iväg mer än jag tänkt mig. Går alltid försöka få ned priset hos en mindre florist men vi valde en som vi vet är väldigt duktiga och känner oss trygga med. 
    För min brudbukett modell större, två tärnbuketter, tre corsage, 15st bordsdekorationer med hyrda tillhörda vaser landar det på ca 4000kr, Då är det blommor i säsong.
  • Fluff

Jag har börjat fundera på bukett, min mormor visade bild på hur hennes mammas bukett såg ut när hon gifte sig. Fick lite inspiration från den. Kommer inte vilja ha fullt så stor men jag gillade hur dom gjort med liljorna :)

Sen ska jag ta disskusionen med tärnorna om de vill ha nån bukett att hålla i, nån blomma i håret eller vad dom nu känner för. Min Blivande ska ha corsage även hans bestmans. Liten dekoration framför oss och några blomor på borden. Jag kan nästan se pengarna springa iväg från en när man tänker på vad blommor kostar och att det ska vara lagom på borden :)

• Blivande frugann
    Lihoo skrev 2014-04-10 16:27:33 följande:
    Jag har annars väldigt svårt för rosor men den buketten är jätte vacker! Inte så hård utan mer romantisk Bägge tummarna upp för den!
    CJ5 skrev 2014-04-10 12:08:09 följande:

Tyvärr springer den posten iväg mer än jag tänkt mig. Går alltid försöka få ned priset hos en mindre florist men vi valde en som vi vet är väldigt duktiga och känner oss trygga med. 
    För min brudbukett modell större, två tärnbuketter, tre corsage, 15st bordsdekorationer med hyrda tillhörda vaser landar det på ca 4000kr, Då är det blommor i säsong.
    Jag tyckte att det lätt rätt så prisvärt ändå, jag trodde nästan på mer. Hur stora är bordsdekorationerna. Där känner jag lite rädsla att de kan springa iväg i pris.
    Vi har äppelgrönt så vi fundear på att köpa en massa granny smith-äpplen och ha de och någon grön blomma/bukett/blad som bordsdekorationer.

När är det säsong för hortensia? Tänkte att den är stor och fyllig för en relativt liten peng. Eller finns det någon annan bra fyllig blomma? Vita eller gröna toner.

Kan även tänka mig att ha, tror de kallas, elefantblad som dekoration. Men då behövs en höga smala vaser, eller? Tänkte mig slippa köpa massa extra utan använda det som finns i lokalen, eller hemma. 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?