Lihoo skrev 2014-04-10 16:27:33 följande:
Jag har annars väldigt svårt för rosor men den buketten är jätte vacker! Inte så hård utan mer romantisk
Bägge tummarna upp för den!
CJ5 skrev 2014-04-10 12:08:09 följande:
Vad lägger ni tjejer på blommor till er själva, följet och till utsmyckningen? Känns som att det är en väldigt dyr post!
Tyvärr springer den posten iväg mer än jag tänkt mig. Går alltid försöka få ned priset hos en mindre florist men vi valde en som vi vet är väldigt duktiga och känner oss trygga med.
För min brudbukett modell större, två tärnbuketter, tre corsage, 15st bordsdekorationer med hyrda tillhörda vaser landar det på ca 4000kr, Då är det blommor i säsong.
Jag tyckte att det lätt rätt så prisvärt ändå, jag trodde nästan på mer. Hur stora är bordsdekorationerna. Där känner jag lite rädsla att de kan springa iväg i pris.
Vi har äppelgrönt så vi fundear på att köpa en massa granny smith-äpplen och ha de och någon grön blomma/bukett/blad som bordsdekorationer.
När är det säsong för hortensia? Tänkte att den är stor och fyllig för en relativt liten peng. Eller finns det någon annan bra fyllig blomma? Vita eller gröna toner.
Kan även tänka mig att ha, tror de kallas, elefantblad som dekoration. Men då behövs en höga smala vaser, eller? Tänkte mig slippa köpa massa extra utan använda det som finns i lokalen, eller hemma.