• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Kalejdoskop
    CJ5 skrev 2014-04-22 15:11:29 följande:

Hej tjejer! Nu är alla inbjudningar kuverterade, igår köpte vi blivande makens kostym och skor och vi beställde även min vigselring! :)

Men hur gör man med middagen? Catering eller göra mat själv? Hur gör ni?

Vi kommer laga maten själva, jag, min fästman och min mamma. Tufft jobb, och det är nog det jag är mest nervös för! Det måste ju bli jättegott. Jag jobbar i restaurang och kan ju laga mat, men det är alltid lite ångestladdat när det är nånting viktigt i görningen..

Här är det mest pyssel på gång, men snart är även alla dom bitarna klara.. vad hittar man på då?? :) Har märkt att det varit rätt lugnt i denna tråd ett tag, kan det var för att det inte är så mycket att göra just denna period?
  • Julibrud2014
    Blivande frugann skrev 2014-04-22 09:21:23 följande:

Redan!??!? Vigselprogram och festprogram. Jag får ängest, har inte börjat på dem ännu. Kan vi få se resultatet?

Ja.. Jag försöker ju få undan så mycket som möjligt när vi får vårt hus i mitten på juni. Annars skulle jag inte ha så bråttom.. Ska se om jag kan lägga upp bilder bara jag är på datorn.

Hej tjejer! Nu är alla inbjudningar kuverterade, igår köpte vi blivande makens kostym och skor och vi beställde även min vigselring! :)

Vi har en föredetta kollega till mig som gör maten på plats. Från början hade vi tänkt göra en del själv men nu har vi kommit överens om att han gör allt.
  • Fluff

Vi kommer ha middagen på en restaurang så vi kommer inte behöva bry oss om någonting rörande maten den dagen. Jätte skönt att bara behöva önska meny och inte oroa sig för att maten ska va varm när man sitter hos frissan på morgonen med alla fjärilar i magen :)
  • CJ5

Jag sitter och vrider och vänder, sparar man mycket på att laga maten själv?
    Vi kommer inte ha något ordentligt kök på festlokalen, vad för mat i buffe form kan man dels ha i rumstemperatur en stor del av dagen samt servera den så? Alltså varken kall eller varm.

• Lindatamminen

vi ska ha catering som fixar allt med maten och personal som serverar.
    ett bra pris fick vi inte "jättedyrt". 

nu har även inbjudan laddat hos gästerna och allt annat är fixat bara provsmakning av tårtan kvar:)

just nu hänger min "festklänning" tillsammans med tärnornas klänningar i mitt sovrum så allt känns mer påriktigt nu när man ser dom var dag. min brudklänning hänger fortfarnade kvar där jag köpte den för den ska sys till lite:)

• a ring on my finger

Vi kommer ha catering så att vi slipper stressa dagarna innan och tänka på det under bröllopsdagen.
    Vi ska faktiskt provsmaka vår meny på fredag så det ser jag fram emot

Min klänning har kommit till butiken men får snällt hänga kvar i 2 månader till innan det är dags att ta mått till sömmerskan.

Våra inbjudningskort hämtas i veckan och skickas ut fredag eller senast måndag.
    Därför måste vi denna veckan göra klart hemsidan så att den är snygg när gästerna kikar in.

Jag måste hitta kläder till sonen snart känner jag så att jag helt kan lägga klädes-biten åt sidan.

Inrikesflyg och hotell för bröllopsresan ska bokas i dagarna så att allt är fixat där.

Tja, den är det allt pyssel, program, musik, bordsplacering och andra tidskrävande saker som vi MÅSTE ta tag i omedelbart.

Känns som att dessa tre månaderna kommer att vara fullproppade med stress...

• CJ5

Jag får inte alls till det med maten. Har ringt runt i Avesta om catering och två har sagt att dom ska höra av sig men har inte gjort så!!!! SHIT!!!

• Lindatamminen
    CJ5 skrev 2014-04-24 08:23:34 följande:

Jag får inte alls till det med maten. Har ringt runt i Avesta om catering och två har sagt att dom ska höra av sig men har inte gjort så!!!! SHIT!!!

har du prövat ringa catering utanför avesta? jag hade samma problem i min stad till slut fick jag tag på en catering som ligger en bra bit utanför. de ställde mer än gärna upp och har haft superkontakt med dom:)

hoppas det löser sig:)
  • CJ5

Åh hur långt utanför kan man tänka sig då? är ju inte alls från Avesta, bor i stockholm och har ingen koll på dalarna. Men jag kan absolut tänka mig att ringa utanför, vet bara inte vad som är rimligt avstånd.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?