• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • teres77

Jag har inte varit här inne på länge så jag tänkte att det var dags för en uppdatering. Det här har hänt på klädfronten... Och smyckesfronten.

Ringen är klar: (oj vad stor bild, sorry)

Klänningarna är beställda. Det blev två, en lång till ceremonin och en kortare till kvällen. 

Och ( med lila spets istället för svart, samma som skorna)

Håller på att gå in skorna med... 

Och 

Blivande maken har köpt skor men inte kostym än. Han har kollat ut en och ska prova ut med en kompis nästa helg. Slips till honom, marsalk och sonen är inköpta. Sonens kostym är klar, skor fattas där bara. 

• Julibrud2014
    teres77 skrev 2014-04-07 22:35:40 följande:

Jag har inte varit här inne på länge så jag tänkte att det var dags för en uppdatering. Det här har hänt på klädfronten... Och smyckesfronten.

Ringen är klar: (oj vad stor bild, sorry)

Klänningarna är beställda. Det blev två, en lång till ceremonin och en kortare till kvällen. 

Och ( med lila spets istället för svart, samma som skorna)

Håller på att gå in skorna med... 

Och 

Blivande maken har köpt skor men inte kostym än. Han har kollat ut en och ska prova ut med en kompis nästa helg. Slips till honom, marsalk och sonen är inköpta. Sonens kostym är klar, skor fattas där bara. 

Jättefin ring och fina klänningar och skor! När kommer du att använda de låga skorna?
    Jag har köpt klackskor till klänningen som är vita som jag ska ha i kyrkan och på festen+ röda gummistövlar att ha till fotograferingen då jag är hysteriskt ormrädd (och vi har gått om dem här) och vi har tänkt fotografera oss i skärgården. Dessutom tänkte jag att det kunde vara bra med gummistövlar om det regnar eller är lerigt på bröllopsdagen.
  • Pia88

Vi har hittat slips =)
    Vandrade in på Dressman i förra veckan och hade bandet från klänningen med som färgkod.. Och där hände den =) så gott som samma färg så jag är mer än nöjd =)

• CJ5

Hej tjejer! Jag kommer och går här lite. Förlåt för det. Allt bra med alla?
    Hörrni, ivory är det gult i era ögon? Jag har trott att jag gillat den färgen, köpt ett par skor i ivory och dom är superfina, beställde min klänning i ivory och den kommer om typ fem veckor,, Men jag beställde näbbklänningar i ivory som jag fick hem för två veckor sen och dom är GULA!!!! GULA!! jag vill inte att min brudklänning är GUL!?!?!!

• teres77
    Julibrud2014 skrev 2014-04-08 09:13:07 följande:
    Jättefin ring och fina klänningar och skor! När kommer du att använda de låga skorna?
    Jag har köpt klackskor till klänningen som är vita som jag ska ha i kyrkan och på festen+ röda gummistövlar att ha till fotograferingen då jag är hysteriskt ormrädd (och vi har gått om dem här) och vi har tänkt fotografera oss i skärgården. Dessutom tänkte jag att det kunde vara bra med gummistövlar om det regnar eller är lerigt på bröllopsdagen.
    Tack! De låga skorna ska jag ha till den korta klänningen på kvällen. Jag älskar att dansa men kommer inte orka gå i klackar hela dagen. Efter första dansen så byter jag om. 

Smart med stövlar!! Å snyggt med röda. :) 
  • teres77
    CJ5 skrev 2014-04-08 12:10:05 följande:

Hörrni, ivory är det gult i era ögon? Jag har trott att jag gillat den färgen, köpt ett par skor i ivory och dom är superfina, beställde min klänning i ivory och den kommer om typ fem veckor,, Men jag beställde näbbklänningar i ivory som jag fick hem för två veckor sen och dom är GULA!!!! GULA!! jag vill inte att min brudklänning är GUL!?!?!!

Näää... Ivory är som min långa klänning på bilden här ovanför. Hoppas jag iaf! Vitt men inte kritvitt. Nu blev jag lite nervös, jag har också beställt Ivoryfärgat... 
  • teres77
    Lexieli skrev 2014-04-02 07:48:47 följande:
    Min ring är färdig!
    Schalins River  Rhen med 0,15 ct diamant i mitten och sex st 0,03 ct diamanter. Skenan i vitt guld och fattningen i rött. 
    Jättefin!
  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2014-04-08 12:10:05 följande:

Jag har beställt Ivory (utprovad i butik) och den är inte alls gul.
    Har du kanske fått fel tyg på näbbklänningarna :-/
  • a ring on my finger

Usch, höll jag på att säga...nu är det snart bara 3 månader kvar. Vad hände med att vi hade 1½ år på oss att planera och fixa??

Nu har vi iaf skickad in hindersprövningen och åter varit i kontakt med cateringbolaget så om ca 2 veckor är det dags att provsmaka menyn.
    Vi måste nu även bestämma oss för smakerna i tårtan snart.

Inbjudningskorten är på G och ska skickas ut om 2 veckor tänker jag mig.

Hemsidan är skapat och fylls på hela tiden.

Mina sprayfärger till pysslet anländer idag så det lär väl provpysslas en del i helgen gissar jag.

Flyget till bröllopsresan är bokat och även en söndagsbrunch har jag bokat bord till. Men inrikesflyg samt hotell återstår så det behöver vi ta tag i inom kort.

Kläder till sonen är också dags att börja leta efter. Tjejernas klänningar är fixade.

Sen är det väl dags att börja skriva om alla gästerna om man nu tänker ha med det i programmet, eller helt enkelt börja med programet öht

Vad har ni som stressar er? Jag pendlar mellan att känna mig hur lugn som helst till att vara ett vrak som vill lägga mig ner på golvet och böla som en liten unge!

• mun85

Vi gifter oss 5 juli i Uppsala. 
    Det mesta är klart; klänning, lokal, ringar, slips och "näsduk", buketter, tärnklänning, kyrkan, smycken och inbjudningskort. Håller på med placeringskort och kyrkoprogram dessa veckor. Efter det ska vi göra festprogrammet. Mina skor och blivande mannens kostym är inte köpta än, fast kostymen är bestämd vilken det blir iaf. :)
    Rehearsal för smink och hår har jag bokat in 24 maj så det blir kul att det kommer testas på samma dag :) Har även bokat tid för linser nu på fredag så jag har att välja på när dagen kommer. 
    Jag är så sjukt nöjd med både klänning och ringarna. Jag bara längtar till 5 juli då min blivande får se klänningen för första gången. Jag går omkring och dagdrömmer om dagen nästan dagligen. 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?