a ring on my finger skrev 2014-06-29 19:59:14 följande:
Det där med blommor har varit lite "jobbigt" för mig. Jag har bilder i huvudet på vad jag vill ha men jag är absolut inte beredd att betala stora summor för just blommor.
Jag kommer att se min bukett under bröllopsdagen och sen inget mer eftersom vi åker på bröllopsresa redan dagen efter.
Därför kommer jag att kasta min riktiga bukett istället för att göra en mindre kopia av den.
Så nu har jag bestämt mig för att gå in till en florist kvällen innan och beställa bukett till mig och tärnora och ge dem fria händer efter vad de har hemma. Det får bli vad det blir. Blommorna kommer knappast göra min dag... (försöker att peppa mig själv att det är rätt beslut )
Det är ungefär tre veckor kvar tills min vigsel och jag beställde nu. Att beställa i förväg har inte med priset att göra, snarare att jag vill att de ska kunna använda de blommor de behöver. Jag litar helt på att floristen kan komponera ihop en snyggare bukett än om jag skulle stå och säga vilka blommor jag vill ha.
Jag ska också ha en "budgetbukett". Kommer inte spara den. Sa att den får kosta 250 spänn. Det var inga problem för dem. Så priset kan man fortfarande hålla fast, även om man beställer i förväg. Skillnaden som jag förstår det är att de har möjlighet att ta in lite snyggare blommor och som passar bättre ihop, än om de är lämnade till vad som råkar finnas i butiken. Priset blir ju detsamma.