swdnchick skrev 2014-06-18 22:04:34 följande:
Jag har min klänning hos mina föräldrar, men jag har inte provat den sedan i julas och jag har varit lite i förnekelse över att den är lite i tajtaste laget. Så nu kör vi "stenhård" diet sista månaden. Vi har börjat med 5:2. Jag behöver inte gå ner orimligt mycket, men gärna några cm i midjan, så att jag kan andas bekvämt! ;)
Du ska nog inte vänta mycket längre med att prova klänningen.. Jag köpte min i förra somras.. Slappnade av och kilona kom.. I febrari provade jag den och kände hur den klämmer över magen.. ajjdå.. :p men det var en väckarklocka att "nu gäller det".. sen gjorde jag en mellan koll i maj för att vara på säkra sidan.. nu ska dom ta in den under armarna och ner mot midjan ;)
annars börjar de stora posterna vara klara.. största är ännu serverare. svärmor har en på gång.. hoppas hon tackar ja..
kantor kollade jag med församlingen i går, de ordnar kantor.. präst har vi, bil har vi, chaufför och bestman..
vi har endast 4 avhopp.. 2 som är på sin egen bröllopsresa och 2 som inte sagt varken bu eller bä :p surt med sånt.. sen är det lite si och så med min mormor.. hon är ändå 91 år och orkar inte så mycket mera.. med henne vet vi inget om ännu före dagen D.
dekorationerna håller på och tar form.. hade genomgång med min syster/toastmadame igår.. fick en lång lista på vad om ska ordnas, kollas upp.. handlas.. har redan börjat beta av den.. ;) har klippt upp delarna till vår vimpel =) kommer vara i våra temafärger med våra namn.. isället för "det traditionella" hjärtat ovanför var vi sitter... sen blir det vimplar genom hela salen.. men den gör vi senare...
reservskor kom jag till att jag tar svarta vagabondare som jag har sedan innan.. vet att dom är färdigt ingådda och passar på mina fötter.. att panikshoppa ett par ballerinas kommer inte funka... känner mina fötter :p,
vägskyltar får vi nog sätta svärfar och svåger på.. en snickare borde ju klara av det ;) sen är det mera fika bak och sånt.. handla skumpa och enevtuellt kojnak till kaffet..
nerverna ja. dom spökar. mest med våra serverare.. och sen med allt annat.. jag menar.. tänkt om gästerna inte har roligt?.. och alla åker hem kl 22.. inget jag skulle önska.. men har man inte dansbröllop så är det väl det som är den bistra sanningen...
har säkertt glömt att nämna nåt.. men det tar vi en annan gång..