SandraElisabet skrev 2013-05-04 20:12:55 följande:
Om jag ska vara helt ärlig så tänker jag en hel del på bebisar just nu.... Min morbror som bara är 3 år äldre än mig blev pappa för 2 veckor sedan och jag känner (bildligt talat) att min livmoder skriker efter bebis!!
Sådan längtan efter barn som jag har nu vet jag inte om jag haft tidigare, det blir verkligen "värre och värre".
Någon gång per halvår får jag jättestark längtan efter barn och denna längtan blir mer och mer intensiv för var gång det händer.
Är det någon som känner igen sig? Förlåt om jag går utanför ramarna för tråden, tänkte bara höra om det är någon annan som är i enliknande sits?
Jag blir klar med min utbildning till juni om allt går bra, ska jobba i en butik som jag jobbat i under studierna och en tid innan. Sedan hoppas jag få jobb. Det är tyvärr så i min bransch att jag får räkna med en praktik-tid då det är svårt att få anställning direkt (i alla fall i Göteborg) men just nu känner jag för att kanske söka mig till Stockholm eller Oslo för jobb, det känns dumt att låta tiden gå utan att komma igång med jobb, dels för bröllopet men också för att få upp föräldrapenningen. Any thoughts??
Jag känner samma sak. Mina kusiner är några år äldre än mig och har hunnit få barn, tre av dem. Och dessutom vikarierade jag på förskola innan jag fick jobb i höstas. Vi har hela tiden sagt att vi vill ha lite mer stabilitet i livet innan vi börjar göra bebis, och eftersom jag tog examen förra våren och har kommit ut på arbetsmarknaden så känns det som att det kanske skulle kunna vara dags nu. Om det inte vore för att min sambo är arbetslös just nu och jag kommer bli det väldigt snart.
Men ibland bara värker det i hjärtat av längtan. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det.