kjasmine skrev 2013-05-20 16:27:30 följande:
Jag ska också gifta mig i Augusti 2014. Jag är 28 och min sambo 27 och vi bor i sthlm.
Hur gör ni med budget, om man får fråga. Jag jobbar extra och min sambo studerar men har ni något tips på hur man kan spara pengar men inte på kvaliten?
Hej och välkommen!
Vi har inte haft jättefett med pengar på sistone, om jag ska vara ärlig. Min sambo har varit arbetslös och har precis fått jobb, så NU kommer vi ha utrymme att börja spara. Äntligen, det känns dumt att planera när man inte har någon riktig budget att utgå från. Vi har mest bara funderat på hur vi vill göra, hur många gäster det ska bli och vilken nivå på festen vi vill ha.
Lättaste sättet att spara pengar vad jag hört från andra här på BT är att börja i tid, då kan man sprida ut kostnaderna över längre tid. Det låter som att ni redan tänkt till på mat- och tårtfronten som lätt kan dra iväg. Att laga mat själv är nog en bra lösning istället för att beställa catering, men om ni ska ha 200 gäster kommer det bli en helt galen mängd mat att laga
Klänning och ringar är poster som också kan dra iväg. Har ni funderat på vad ni vill betala för ringar? Klänning går att få från 1 000:- och upp till hur mycket som helst. Jag förespråkar intensivt att göra en budget redan på planeringsstadiet, då får man lite överblick redan från början och kan sedan redigera den allt eftersom. Budgetverktyg finns här på BT, uppe till höger bredvid din visningsbild under rubriken Verktyg.