rött på bröllop?
vet att frågan kommit upp hundra gånger förut, men vad tycker ni om denna som gäst på ett "vanligt" bröllop?
vet att frågan kommit upp hundra gånger förut, men vad tycker ni om denna som gäst på ett "vanligt" bröllop?
Kanske var jag?!?!
Jag tycker den röda är jättefin!
Angående färger så tycker jag att rött är opassande på begravingar, just eftersom det är en så glad och festbetonad färg. Därför har jag alltid tyckt att det passar utmärkt på bröllop, det ska ju vara fest!
lilla flodhäst: tack för ditt svar! Du har rätt tycker jag.
Om du fortfarande tvekar på färgen: www.dn.se/blogg/etikettfragan/2011/09/19/brollopsrott/
Självklart kan man ha rött!
Jag tycker klänningen ser jättefin ut, men har dålig erfarenhet av bonprix (leveranstid, kundtjänst kvalitet och överensstämmande mellan produkt och bild), så jag hade inte handlat där igen, men det går ju att skicka tillbaks om man är missnöjd.
Ariana: tack för länken o svaret. Hmm. Hoppas att mitt köp blir som jag förväntat mig. Vad trist att du inte blivit nöjd. Har själv varit med om det, men har aldrig handlat därifrån förut. Hoppas hoppas hoppas... :)
Vi har handlat från Bonprix och har inget att anmärka på, förutom att deras kläder överlag verkar vara något stora i storlekarna. I övrigt har allt funkat bra, leverans, retur, kvalitet osv.
Den första röstar jag för! Tycker inte det gör något alls att den är röd upptill!
Jag tycker klänningen är jättefin. MEN, prata med brudparet inann du köper den!
Efter som det är ett rykte som spridit sig att man inte ska ha rött på bröllop så kan brudparet (oftast bruden) ta illa upp. Vet flera brudar som blivit jätte upprörda för att gäster kommit i jeans och kavaj när dte var kostym som dresscode. så det finns säkert brukar som kan ta illa upp över färgen... Menans andra inte bryr sig alls.
Lycka till!
Absolut kan du ha den. Jätte fin och så länge klädkoden inte säger emot så skulle jag köpt den iaf =)