Inlägg från: iQbee |Visa alla inlägg
  • iQbee

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

<fortsättning på mitt inlägg..så ser dem ut har några till att göra:)

• iQbee

Milli: Jo jag ska ta och måtta barnen ochhöra vad de har för storlekar nu så har man vällrätt storlekpå ett ungefär... Hm är det så att dem är större? Kina storlekar osv brukar vara mindre generellt.. iallafall på mig och dem som provat tärnklänningarna.. men det kanskevarierar... Nope inte samma klänningar då alla är i olika åldrar och  passar kanske till olika modeller..  jag har tjänat hur mycket som helst.. hitta samma inbjudningskort där för ca 7kr per kort medansi sverige skulle jag betala 26 kr förexakt samma kort- man betalar ju mellanhanden.. visst finnsdet också föroch nackdelar. .. menmen..

MsThezzizen: Tack =) ja du det är bara att söka sedan vid vänster kan man specifiera sin sökning och man lär sig väll under tiden. Man kan lägga till saker till watch list men trycker du på buy now så går du i "godo" för ett köp, det vill säga köpet måste göras om man inte kontaktar säljaren men reglerna kan man läsa om. Paypal konto måste du ju då öppna och man registrerar sig.. jag har inte haft några problem..  JAg ska ha almondsockergodisar... vi har det som tradition efter som jag också har grekiskt ursprung, då lägger man omaka par så att paret aldrig kan brytas i två och att det symboliserar ägg är för den fertila biten =) lite tradition men det ska jag beställa sen..
     Lycka till

• iQbee

En fråga till er alla, Vad har ni för tips om underkläder och underklädesbutiker i stockholm? Jag måste hitta min Bh för prövning av klänning för måttning...
    Vad har ni valt?
    min vännina som är gift sa att det ärbäst att ha två set med underkläder.. ett par under festen/dagen och ett par efter dagensslut då vi dansar mycket =)
    jag har två veckor på mig... Obestämd

• iQbee

Välkommen LZP=)

Om någon har några tips, vart handlar man en bra bh för sin klälnning? jag ska sy upp den och måste hitta BH.. har 15 dagar påmig.... i stockholms trakten...

• iQbee
    Midsommarbrud skrev 2013-10-30 16:23:30 följande:
    Åh vad fina ringar ni visar.. Själv ska jag iväg och kolla på ring i helgen, tror jag har bestämt mig men den ringen jag tittat på är ganska olik min förlovningsring i formen på skenan. Min förlovningsring är rundad och vigselringen jag tittat på är mer fyrkantig. Svårt att förklara, ska prova flera olika ringar för å se vad som passar bäst med förlovningsringen, får lägga upp bild sen när jag bestämt mig.. I fråga om bh hittade jag en jättebra på cubus i helgen, trodde aldrig jag skulle kunna hitta nån på ett sånt ställe. Var beredd att få lägga ganska mycket pengar på bh men den jag hitta kostade bara 179.. Tyvärr var den inte vit utan grå (fanns i hudfärg med) men eftersom jag har axelbandslös klänning och ganska liten byst behövde jag dels en som satt ordentligt utan risk att glida ner och dels med mycket pushup för att fylla ut klänningen.. Den jag hitta satt som en smäck och kändes jättedyr och lyxig.. Så mitt tips är helt enkelt att även kolla de vanliga klädkedjorna för man kan hitta riktigt bra grejer där med, till bra pris..
    TAck för tipset ska kolla upp det =) har mediumstorlek i byst eller vad man säger så axelbandslös är inte alltid bäst men jag ska hålla ögonen öppna

Jätte fina ringar ni alla har =)
  • iQbee

Vi tänkte skicka inbjudningarna runt februari.. annars känns det lite tidigt.. tremånadersmarginal är ju bra.. så då blir det fyra =)

JAg hittade min korsett i och med att jag ska sy upp den så det finns ingen inbyggd. Var i butiken Femenint som jag starkt rekomenderar Jätte braservice, underbart men dock fanns inte min storlek i ny förpackning då jag tyckte den var en aning gul vid resåret så jag googlade och hittade den på nätet för nästan halva priset :DD wonderfullängtar så tills nästa vecka för att börja sy upp den :D
     flattering me image

• iQbee
    MsThezzizen skrev 2013-10-31 20:45:01 följande:

vad tror ni. nr 1 sitter bra, nr 2 är för stor och ska ha snörning bak istället..

Dom är ju lite olika i stilar.. jag gillar tvåan men båda är fina =) 1: lite mer raka linjer/ elegant. 2: lite mer dreamy romantiskt kanske lite ungdomligare? =)

• iQbee
    Larssonmaria86 skrev 2013-11-06 22:15:53 följande:
    Vi ska också skicka ut inbjudningar i februari, tänkte först januari men mamma tyckte det var för tidigt. Vi har inte skickat ut Save the Date men dock pratat med nästan alla som ska bli bjudna och meddelat att det är bröllop den 7 juni :)
    När ska ni förresten ha osa? Vi behöver meddela lokalen en månad innan hur många vi blir så funderar på mitten av april så hinner man jaga dem som inte osat..

iQbee: Vad fin den var, jag behöver också en till min klänning. Var köpte du den? :)
    VAd roligt att du gilla den, Den finns på Feminint i stockholm, sibyllagatan 14. de har också en hemsida www.feminint.se
    JAg bokade en tid för prövning, 60 min med personlig service kostnadsfritt och man behöver inte köpa något men det

var verkligen väldigt hjälpsamma. Jag köpte en 38 B eftersom 38 C var lite gulare enligt mig men när jag provade 38B hemma var den lite tajtare en vad jag önskade mig så jag hittade min på ebay, new med ettiketter och allt

från en återförsäljare i USA så då beställde jag 38C. Den är skönare än vad man tror och man får värsta bysten ;). De hade annat fint också =) www.flattering.com/
  • iQbee
    Milli skrev 2013-11-09 16:07:40 följande:
    Här är mitt senaste pysselprojekt till bröllopet :) En låda att lägga alla kort i. Känns som den tog en hel dag att göra då jag först måla alla lådorna silver, sen skärde till dom (är ihålig så alla korten ramlar ner i nedersta boxen) och sen limmade jag en och en sida med pensel och strödde på glitter, gjorde sne så på alla sidor och på den översta är de massa bling-bling stenar istället :) Texten är bokstäver som jag glittrat och sen målat vita så att de ska synas lite bättre..

Häftig =)

Jag ska inte skriva vårainbjudningskort men jag gör svarskorten och menyerna själv och har ett tjockt papper ca 180-200g. Laserskrivare tar upp till det. provade ett strukturerat 160 g då blev det lite suddigt men har man en relativt bra skrivare kan man göra det själv =)
  • iQbee

Är det bara jag eller går tiden sakta???

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet