Inlägg från: iQbee |Visa alla inlägg
  • iQbee

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Jo jag får ta och prata med henne.. Har ni ansökt om hindersprövning ännu? Tänkte göra det snart...

• iQbee

Hm oki ni alla har typ skickat in den :) jag tror jag beräknat rätt gifter vi oss 21 juni och skickar in den nu så gäller den :) Yes jag fick höra att vi ska skicka in dom samtidigt Har haft några mardrömmar att saker och ting går snet as jobbigt aaaaa 😯

• iQbee

Hej allaglada junibrudar!! Jag har varit väldigt inaktiv påsista tiden men jag har följt er i princip varje dag i tunnelbanan påväg till jobbet =) har fått enny tjänst och sedan många bröllopsplaneringar efter så jag har varit slutkörd =) men för att sammanställalite det jag gjort hittills =)
    Det är bara 71 dagar kvar :DDDD

*bokat kyrka- vihar även fått enpräst tilldelad närvi kom inmed hindersprövningen
    -bokat festlokal
    -valt meny och dryck
    -valt blommor, både dekoration och bukett =) , ska ha ett möte för att se en provbukett för slutligt val
    -köpt tärn klänningar
    -köpt brudnäbbsklänningar (kvar ärringbärarens kostym)
    -köpt vigselringarna:)
    -min brudklänning är på gång=)har två träffar kvar med sömmerskan:DD, hon ska även sy min slöja
    -bokat frisör/sminkös
    -skickat ut inbjudningskorten
    -gjort alla giftfavors (bonboniers)
    -beställt doilies till dekorationen förcerveringsfaten
    -provsmakat 5 smaker tårta, ska smaka ytterligare en idag men blåbärsmousse, färska hallonoch chokladbotten
    - bokat frisör till släktingar från greklan ( allafrisörer har ju stängt den helgen :/
    -bokat bil till vigseln
    -bokat fotograf/kamera
    -bokat orkester till festen

Jag kommer att tänkapå att det låter lite för den tid vi har lagt ner påatt hitta allt =)

Det vi har att göra är
    -sy en ringkudde
    -hämta brudklänning runt maj
    -bordsplacering (puhhh)
    -skor till näbbar, ska jag köpa det? hm...
    -träffa festarrangörerna/florist innan brölloppet
    - göra menykort
    -hitta örhängen tillbrudklänningen
    - vi ska ha en projektor med fotografier på nä rvi är små och sedan tills den dagen våra liv slogs samman. ska visas innan vi kommer  till lokalen i väntanså det måste vi också göra klart..
    -träna på brudvals...
    -träffa prästerna innan  (vi ska ha två)

Det var väll allt :D Jag längtar såååå

meandmylove: Jag har haft tre mardrömmar om brölloppet, att ex inte folk kommer, att det är sent och att vi inte hunnit gifta oss då allt är stängt! ahhaa otrevligt

• iQbee
    LinaNordstrom skrev 2014-04-11 09:38:44 följande:

Är ledig idag så jag ska ta mig en sväng på stan och köpa lite nytt smink till bröllopet. Behöver verkligen uppdatera min sminkväska! Jag ska sminka mig själv så då vill man ju ha bra produkter

Du vet väll att på Makeupstore kan du få en sminkning om du vill köpa produkter för 500?=) håller en evighet.. gör alltid så om jag skapå någonfest/bröllop för att inhandla nytt smink
  • iQbee

Sååå roligt att läsa alla era inlägg snart är det dax???????????? för oss är det typ 37 dagar och det bara flyger iväg ????

Vi är typ klara med det mesta lite avstämningar här o där samt bordsplaceringarna... har alla osat till er? Ska man ringa om dom inte hör av sig? Hm..

Jag försöker via mobilen få in en bild på min klänning som är nästan klar men jag lyckas inte. . Hm.. har ni stött på det problemet? ????

• iQbee

Oj jag gjorde smily tecken men det blev tydligen överdrivet många frågetecken.. skumt sorry för det :)

Jennie1414 vad innehålle nödkorgar i toaletten?:)

• iQbee

Jag lyckades ladda upp lite bilder...
    MIn klänning... Är inte klar i ryggen men den exakt somjag önskat :)

ooch vår ringkudde som jag sytt av spetsen som blev över =)

• iQbee
    meandmylove skrev 2014-05-17 12:17:53 följande:

IQbee, helsike vilken fin bakelse! Du kommer vara fantastisk. Jättefin kudde också, har ni en liten ring bärare också? Vi har 2 näbbar (dottern och hennes kusin ca 1,5 båda) skulle dock aldrig våga lämna varken ringar eller blommor till dom. Blommorna skulle de säkert ätit upp och nu när jag tänker efter så skulle de säkert svalt ringarna också.

JAG FICK PRECIS LITE PANIK! Jag har köpt en ivory klänning, inte vit men verkligen inte gräddig. Däremot har mannen en VIT skjorta.. ajajajaj, kommer det se knäppt ut? Jag såg nämligen precis en bild på en brud i crew färgad klänning med mannen klädd i kritvit kostym. Det såg FRUKTANSVÄRT ut! Bör vi leta ny skjorta?

jajaja tack =) jo vi har en kusin som kommer vara ringbärare:) jag sydde på ett band som man knyter ringarna på och jag lovar att dom inte lossnar .. tanken är väll att en vuxen ger dom precis innan för man vet ju  aldrig =)..

Ja du tycker du att det är fruktansvärt så kolla en annan skjorta men skjortor är ju många gånger väldigt vita så det i mina ögon ser inte konstigt ut.. Bara ni har någon färglick som knyter varandra.. hm.. du kan alltid titta om du hittar någon du gillar bättre...

- Psalmer... Vi träffade prästen idag och jag är helt clueless hur det går till så jag fick låna psalmboken för att välja psalmer.. jag har förstått vilka som är mest populära men tänkte göra en research.. sen är det ju in och utgång.. helst ville jag inte ha musik alls men prästen tyckte att det är bäst... Vi kommer ha två präster en syriansk och en svensk så våran vigsel lär ju ta ca en timma ... :)
    Några tips på psalmer? Den blomstertid nu kommer associerar jag lite för mycket till skolavslutningar.. jätte vacker men jag ser skolan framför mig på något sätt...

Nokaro: härligt! den passar dig perfekt  :)
  • iQbee
    Power of Love skrev 2014-05-18 21:58:49 följande:

Vilken fin klänning och framför allt spetsen är riktigt vacker! :) 

Tack :))

Caisa: det ser helt klart ut som ni haft en lyckad möhippa:)
  • iQbee

Man blir så glad när man läser allas inlägg och som någon annan sa man vet inte vart man ska hoppa in =)
    För oss är det bara 14 dagar kvar pirr pirr :)
    Jag hämtade min brudklänning förra veckan och den ä'r såå fin =)
    Jag bleväven hippad i lördags och hade en underbar heldag med vänner där vi åkte ut och travade med shetlandsponnie :) rekomenderar starkt till alla
    Hoppas ni alla får en trevlig dag idag :D

• iQbee

åååhhh ni är så fiiina allihopa =)) det är så roligtatt se alla fina bilder och höra alla berätta om sina fina dagar :D Det var helt klart en av mina underbaraste dagarna i mitt liv när jag fick möta min prins

• iQbee

lite till kort =) hoppas ni fick en lika underbar dag som jag :) det blev en sann dröm
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet