2 av 3 tärnor, mamma sur, hjälp
Hej, ska försöka förklara så lite komplicerat som möjligt :)
Har 3 st systrar i åldrarna 10, 15 & 17 år.
Alla 3 är mina halvsyskon, den yngsta har samma mamma som mig och de 2 äldre har min pappa med en annan fru.
Jag tänkte ha de 2 äldre som mina tärnor (alltså har ingen koppling till min riktiga mamma), men min kära mamma är sur och besviken över detta då jag inte valt att ha min 10 åriga syster med som tärna.
Men då undrar jag, är det inte jag som bestämmer?? bara för att hon inte får vara tärna så betyder det väl ändå inte att jag stöter bort henne??
Jag vill ha mogna systrar som kan hjälpa mig på min dag. Deras uppdrag är:
*Vara med mig hos frisören, stötta och finnas där för mig när jag blir otroligt nervös, äta lite god frukost med mig och sen ska även dem bli lite stajlade och få hjälp att få på sina klänningar mm mm.
Jag har vi tärnor som finns där för mig och stöttar mig på min stora dag. Jag och de äldre 2 syskonen har en massa goa saker gemensamt som shopping, bio mm mm medan min yngre fortfarande leker med Barbie och vi har inte mycket gemensamt alls.
Är jag elak som inte tar med henne?? Tycker alltså hon inte är tillräcklig mogen för de stora uppdraget. Vill bara ha dessa 2 men vill också undvika konflikter då min mamma är bra på att bråka emot om hon så skulle vilja.