• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • tess

Nu har jag kikat... Det var visst bara färdigtryckta kort. Vi hade tänkt göra korten själva men vill hitta färgat lite tjockare papper till bra priser. Några andra tips förutom Panduro?

• bettansss

Här är bilder på våra inbjudningskort. Det vita pappret med tryck (har suddat ut det mesta på den här...) är som sagt beställt från nån trycksida på internet. Det beigea pappret + kuvert är köpt på panduro. Pappret är dubbelvikt och ihoplimmat i kanterna så på baksidan har jag skurit ut en ficka där infobladet är nerstoppat. Klistermärken med våra bokstavsnamn är beställda från Calligraphen. 

• corne88

Efter ett antal timmar med bråk av både dator och sedan skrivare så skrev vi ut inbjudningskorten igår. Mkt fina blev de. Vi hittade på Panduros rea ett set som innehåll kuvert, två olika sorters papper, placeringskort och något band. En förpackning räcker till 20 personer.

Vi gifter oss den 12 juli och satte OSA-datum till 1 juni. Så då har vi nästan 6 veckor på oss att fixa det sista. 

• sandri87

Ska också gifta mig nästa år, närmare sagt den 2 augusti.
    Hur långt har ni kommit med eran planering?

• amerika

Vi har bestämt datum, bokat lokal och bestämt en vigselplats (borgerlig vigsel).
    Jag har köpt en del grejor såsom papper på rea till inbjudningskorten, ljus på rea, vimplar t dekoration osv.

Men vi har det mesta kvar. Det känns å andra sidan inte så bråttom heller, 6 månader kvar...

24 maj 2014
  • tess

Lokal och kyrka bokade. Beställde klänning i lördags och fick meddelande att den kommit idag!!! Fansn visst på lager istället för 4 mån leverans. Fixat bil och frissan och florist.  Tittar just nu på kläder till sambon, papper till inbjudan etc samt fotograf. Vart har ni andra bokat era herrkläder?

• sandri87

Vi har inte tittat på kläder till sambon än, han tror att det inte är så bråttom! På bröllopshuset ska det finnas, där ska vi titta. Snart ska jag beställa inbjudningskorten och sen börjar jag jobba på festprogramet! Jag gillar att planera, googla och läsa om bröllopet! det gillar min kille förstås så han slipper det.

• amerika

Vi ska köpa en svart kostym på Dressmann till fästmannen. Den kan han använda många ggr. Han skulle ändå inte ha frack eller jackett. Slipsen är redan inköpt (impuls från mig när jag hittade rätt färg på Tradera) och min mamma ska sy en brokadväst.

Jag kan rekommendera Fogenstadts herrkläder på Torggatan. Man kan köpa men de hyr även ut. Mitt ex har hyrt festkläder därifrån flera ggr och det har alltid blivit rätt och god service.

tess: var köpte du din klänning någonstans? I Linköping eller? 

24 maj 2014
  • bettansss

Vi var faktiskt inne på Fogenstads idag, men vi var inte alls nöjda med bemötandet vi fick där. Vi är ute efter smoking till min blivande men fick veta att de till att börja med inte gick att hyra utan att det i så fall skulle vara att köpa en men att de just nu inte hade några inne öht. Och det skulle väl iofs gå an att köpa men när vi då frågade när de skulle få in smokingar för försäljning kunde han inte säga när utan sa att vi i så fall var tvungna att beställa en. Tycker inte att det känns helt ok att behöva beställa utan att ha fått provat något så vi vet att det passar. Så det fick vara! Hoppas vi kan hitta någon nån annanstans istället.

• linn84
    sandri87 skrev 2013-11-15 23:07:08 följande:
    Vi har inte tittat på kläder till sambon än, han tror att det inte är så bråttom! På bröllopshuset ska det finnas, där ska vi titta. Snart ska jag beställa inbjudningskorten och sen börjar jag jobba på festprogramet! Jag gillar att planera, googla och läsa om bröllopet! det gillar min kille förstås så han slipper det.
    Vi var inne på bröllopshuset inför sambons brors bröllop. Där min sambo skulle vara bestman. Vi tänkte då att vi skulle köpa kostymen som min sambo även skulle ha till vårat bröllop nästa år. Men de hade verkligen inga roliga och så var de inte hjälpsamma när vi bara var ute efter en kostym och ingen klänning vid det tillfället..

Så vi gick ner till Norén & Englunds. Hittade en suuuuuuperfin kostym som är mörkgrå och han har fått mycket positiva kommentarer om den.  

Själva planeringen för vårat bröllop ligger lite i dvala just nu då jag blev gravid lite snabbt. Men bröllopet är inte avblåst, det blir bara en liten extra gäst med.  =)
Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014