• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • marolo

Fresten så bokade vi slatterfors magasin så tack för tipset om den :)
    tråkigt nog var inte vårat datum ledig så fick skjuta fram det två veckor, men men tycker lokalen var värd det.Skrattande

• Katarina

Marolo: Så roligt att ni hittade  en lokal som kändes rätt för er! För oss var det också en stor grej och när man väl hittar rätt känns det så skönt!

• amerika

Är ni fler Linköpingsbrudar som tänker gå på bröllopsmässan i Gränden 19-20 oktober? Jag har tänkt släpa med mig min fästman och kanske även någon väninna (eller alla tre) av dem som ska hjälpa mig i bröllopsplanerandet.

Jag har inga större förhoppningar dock. Det brukar inte vara så mycket att se på såna där mässor när man väl är där, men nåt tips eller nåt att förfasas över finns väl... 

24 maj 2014
  • corne88

Även jag har tänkt att släpa med mig min fästman (vilket inte är några problemSkrattande )på bröllopsmässan i gränden. Någon som har hittat någon sida där det framgår vilka som ställer ut på mässan?

• amerika

Nej min fästman behöver inte heller släpas dit, faktiskt, han är mer förväntansfull än jag! Tungan ute

24 maj 2014
  • Katarina

Jag tänkte nog också försöka ta mig till bröllopsmässan, men vet inte riktigt om jag kommer få så väldigt mycket ut av det. Tänkte kanske mest på erbjudanden och sånt. Vi har ju redan de stora sakerna spikade, och de detaljer som är kvar kommer knappast en mässa fixa åt oss. Samtidigt är det ju kul att gå dit och få inspiration!

• marolo

ja jag kommer nog också gå och titta för det är kul, har redan köpt klänning och ring, möjligvis om det skulle komma något bra erbjudande på kostymer eller så :)

• amerika

Jag har inga som helst förhoppningar om att kunna få ut något mer av mässan än inspiration. Och det är ju alltid trevligt Glad Jag har svårt att tro att det skulle finnas såpass bra erbjudanden på t ex klänningar el ringar att vi väljer att slå till just där och då, men man vet ju aldrig!

Däremot om det finns någon frisör som är där som verkar duktig och har ett bra pris, så vore det bra för mig, för jag har verkligen ingen aning om vart jag ska vända mig!

Har ni andra redan bestämt, ev bokat frisör, florist, bestämt/köpt ring? Vilka anlitade ni i så fall till de sakerna??

24 maj 2014
  • Katarina

Jag trodde jag hade bestämt allt, men har kanske ändrat mig vad gäller florist. Mest för att det blir mer praktiskt att ta den som har samarbete med stället där vi ska ha festen.
    Frisör tar jag min "gamla vanliga", ring är bestämd men inte inköpt...

Frisör: Hårateljen
    Florist: Stilfloristerna eller Blommor och blad
    Ring: minns inte! har inte länken på den här dator. Men ringen är i palladium med diamanter.
    Tårta: Gyllen

• corne88

Jag har det mesta bestämt i huvudet :) 

Ring: en som påminner om min förlovningsring, men med en liten sten och med slipning så det ser ut som ett litet hjärta. finns på guldfynd.

Florist: Ingen aning, men en bukett med röda rosor och lite brudslöja. Ska runt och höra lite i helgen :) 

Frisör: en kompis gör det år mig och hon ska även sminka mig.

Tårta: tror jag ska göra själv. Vi provsmakade en från lilla brödboden, men det kändes som att ingredienserna var en aning gamla och smakerna var inte alls där de skulle. Vi hade beställt provtårtan med sugarpaste för att vi har en hel drös med mandelsallergiker. Jag brukar baka med sugarpaste och har aldrig varit med om en så söt sugarpaste.... och om man gör den själv får man den exakt som man vill ha. 

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014