• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • amerika
    bettansss skrev 2013-11-16 15:32:42 följande:
    Vi var faktiskt inne på Fogenstads idag, men vi var inte alls nöjda med bemötandet vi fick där. Vi är ute efter smoking till min blivande men fick veta att de till att börja med inte gick att hyra utan att det i så fall skulle vara att köpa en men att de just nu inte hade några inne öht. Och det skulle väl iofs gå an att köpa men när vi då frågade när de skulle få in smokingar för försäljning kunde han inte säga när utan sa att vi i så fall var tvungna att beställa en. Tycker inte att det känns helt ok att behöva beställa utan att ha fått provat något så vi vet att det passar. Så det fick vara! Hoppas vi kan hitta någon nån annanstans istället.
    Tråkigt att höra att ni var missnöjda med bemötandet, jo, jag har tyvärr hört att de kan vara lite snorkiga ibland...

Men apropå att inte kunna få prova: de tar ju mått och tar hem en smoking utefter måtten för mannen att hyra. Skulle den inte passa, får de ta hem en annan. Svårare än så är det inte. Deras jobb att se till att den passar! 
    24 maj 2014
  • sandri87

Det är ju inte så roligt vad ni beskriver. Vart ligger Norén & Englunds? Tänkte förhoppningsvis kolla nästa helg med min sambo. Hittar man inget i Linköping får vi väl kolla i Norrköping och hoppas på bättre bemötande där! Skulle vara lite roligt att veta hur gamla ni är! Jag är 26 och kommer vara 27 när jag gifter mig.

• marolo

vi bestämde oss ju för att ändra oss att åka utomlands istället och inte ha en vigsel för gäster utan bara oss, så nu är det mest resan som vi inte vet vart vi ska åka, lutar mellan Aruba och Domikanska republiken...ska nog ta och boka nästa vecka, På klänningsfronten känns det omöjligt! Jag hade ju en till den planerade vigseln men sen tänkte jag köpa något enklare, först beställde jag en men den var för stor, sen skulle jag precis beställa en annan men då försvann min storlek typiskt! tredje gången gillt hittar jag en fin klänning som jag väntat på i över två veckor (ska ta 3-5 dagar) oh när jag kollade banken såg jag att de satt in pengarna på kontot igen ivlket betyder att den är slut och jag inte kommer få den! typiskt hoppades verkligen på tredje gången gillt men det blir bara att börja leta igen...

tycker att alla kostym/finare klänningsbutiker i linköping är ganska otrevliga tyvärr... 

• bettansss

Amerika - jo, det är klart. Och vi skulle nog kunna måttbeställa utan att prova först men man vill ju inte gärna betala uppemot 4000 när han inte ens hade vett att vara trevlig och hjälpsam. Nåja, vi letar vidare! Jag är också 26, och hinner precis som du sandri87, fylla 27 innan jag gifter mig. Precis en vecka innan bröllopet :)

• amerika

Vi är 42 resp 30 när vi gifter oss nästa år, men vi fyller 43 och 31 ett halvår senare. Och det är jag som är äldst! Jag gifter mig för andra gången och fästmannen för första (och förhoppningsvis enda!) gången Tungan ute

24 maj 2014
  • Moonlight83

Här är en till som planerar att gifta sig nästa år.Kommer dock hålla det enkelt då sambon avskyr att stå i centrum. Har ni någon bra koll på resturanger som har en avskild del/rum för ca13- 15 personer i Linköping?

• sandri87

Jag letar efter romantiska platser där man kan göra bröllopsfoton. Var nyligen på Ekenäs slott och det var fint där. Har någon mer tips? Gärna också i närheten av vatten!

• amerika

Jag skulle rekommendera Bjärka Säby, där finns både slott och vatten. Väldigt fint.

Sen är det ju fint av sig själv vid Stångån i stan, Tannefors slussar t ex eller vid Drömmarnas båge mitt i stan.

24 maj 2014
  • sandri87

Jag var idag inne på bröllopshuset för att kolla efter klädsel till min m2b. Vi har hittat en frockcoat som vi har hyrt. Personalen som hjälpte oss idag var väldigt trevliga och hjälpsamma.  
    Har även kollat lite på klänningar men ej provat. Ska dit i januari för att prova klänningar!
     Sedan har vi varit på tårtverkstan och fått lite information om bröllopstårta. 

• tess

America - jag köpte kläningen på Party World (efter lite rabatt och ett par gratis bröllopsskor). Tvekade mellan den dyra klänningen där och 2 fina klänningar på Amorica som var lite billigare. Råkade finns i lager i min storlek och färg så den kom hem 6 dagar efter beställning (istället för typ 4 månader) och jag hämtade den idag

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014