• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • widuse

Blä...just nu känns det som att jag aldrig kommer hitta någon snygg klänning....har kollat på nätet men tycker inte jag hittar någon fin alls! Jag gillar typ den stilen som designern Amy Kuschel gör...men en sådan har jag inte råd med....vad får man räkna med för pris på att sy upp en klänning hos sömmerska?

• marolo
    widuse skrev 2013-09-13 23:02:55 följande:
    Blä...just nu känns det som att jag aldrig kommer hitta någon snygg klänning....har kollat på nätet men tycker inte jag hittar någon fin alls! Jag gillar typ den stilen som designern Amy Kuschel gör...men en sådan har jag inte råd med....vad får man räkna med för pris på att sy upp en klänning hos sömmerska?
    har du kollat etsy.com? det ser ut som du vill ha en väldigt romantisk klänning och det har de många av, det är en del kinaklänningar men skilnaden är att många använder och utgår ifrån sina egna bilder istället så man ser hur den faktisaka varan ser ut och inte nån kopia med nån modell i, förstår dig allt blir lite samma sak hela tiden och alla modeller ser lika dana ut. 
  • Katarina

Nu har jag varit på första planeringsmötet med de som arragerar vår bröllopsmiddag och fest! Jag är lyrisk! Det känns verkligen fantastiskt bra, vi har fått så många tips och råd och så bra kontkat med den ansvariga.

Nu är jag tillbaka i bröllopsbubblan!

• marolo

Funderar på dethär med lokal så himla svårt, Men när jag googlar så har jag hittat en som verkar jättefin vilket är Gula Paviljongen. Någon som vet något överhuvudtaget om den? vad det kanske kostar? Eller vart man bokar den? Hittar verkligen ingenting på internet, inte ens ett telefonnummer...

• bettansss

Marolo - Tyvärr hyrs inte gula paviljongen ut längre, det var i alla fall vad jag fick reda på när jag ringde en kille på Cupolen. Håller med dig om att det kändes som ett jättemysigt ställe! Vad är det för lokal ni är ute efter? Känns som jag kolla de upp varenda jäkla lokal innan vi tillslut hittade en...;)

• marolo
    bettansss skrev 2013-09-20 07:16:08 följande:
    Marolo - Tyvärr hyrs inte gula paviljongen ut längre, det var i alla fall vad jag fick reda på när jag ringde en kille på Cupolen. Håller med dig om att det kändes som ett jättemysigt ställe! Vad är det för lokal ni är ute efter? Känns som jag kolla de upp varenda jäkla lokal innan vi tillslut hittade en...;)
    Åh vad tråkigt den verkade så perfekt, Jag vill helst att lokalen ska ha helvita väggar, men det viktigaste är egentligen vita stolar, Det kan tänkas konstigt och men jag tycker de där klädda stolarna i brunt/oragne med typ grön eller blå klädsel som man ser på byggdegårdar är så fula, Har funderat på resturang men jag vet inte, Känns mest som jag vill ha en lokal sm man helt enkelt kan pynta som man vill fast med vita stolar, En lada skulle ju kunna fungera men tror det är svårt att hitta en som upfyller brandsäkerhet och sånt. typ såhär, 

• Katarina

Marolo: Ingen aning, men skicka et mail till dem så får du säkert all information du behöver

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014