• AoPoV

Linköpingsbröllop 2014

Har nu suttit och läst igenom tråden Linköpingsbrudar 2013 www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4206909.html vilket kan rekommenderas då det fanns en hel del matnyttigt i den! Problemet är väl just att vi inte ska gifta oss 2013 utan 2014...

Lite snabbt om mig och min blivande: Vi har varit ett par sedan 2003, fick barn i augusti 2012 och planerar bröllop till maj 2014. Än så länge är det väldigt mycket på planeringsstadiet men vi tänkte utnyttja att vi är så tidigt ute med att fixa lokal i god tid. Vigseln blir borgerlig, då ingen av oss är sådär särdeles troende, men i övrigt blir det ett alldeles vanligt bröllop med massa gäster, sittande middag, dans och kanske en och annan glädjetår.
    För den som vill ha ett borgerligt bröllop med mer än en avrivning på 45s i stadshuset kan jag rekommendera den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3931030-1.html .

Hoppas nu att det är fler som vill vara med och dela med sig av planering och inspiration!

• Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014
  • corne88

Nä det är ju ett bra tag kvar och det löser sig säkert när man kommer dit. Det är ju trots allt vår dag och då får resten bara le och sätta sina problem år sidan. 

Hittade häromdagen våran utgångslåt :) Bara att hoppas att kantorn vill/kan spela den

">

• amerika
    corne88 skrev 2013-08-23 08:50:38 följande:
    Hittade häromdagen våran utgångslåt :) Bara att hoppas att kantorn vill/kan spela den

">

" target="_blank">

Underbart!! Ta en diskussion med kantorn, det vore ju för häftigt!
  • amerika

Din andra länk (openspotify) ville inte fungera....
    Den första är fin men som du själv säger, kanske inte så pampig?
    Ska ni har musiken på CD/mp3? Eller levande musik?

Sen ska man oxå tänka på att om man inte har väldigt långt att gå, så är in- och utgångsmusik på mer än 2 minuter en pina! Pga nervositet, går många brudpar väldigt fort och får sedan stå och vänta ut att musiken ska ta slut och alla gästerna står där och väntar och det blir ett riktigt awkward moment....  

• corne88

Den första var fin, men ingen jag skulle välja vid vigseln. Möjligtvis som första-dans-låt... 

De bröllop jag har varit på , har kantorn haft en känsla för det och kunnat absluta låten/låtarna snyggt i förtid 

• Katarina

Konstigt. Det är i alla fall Alla vi barn i bullerbyn. Vi kommer troligtvis ha både in- och utgångsmusik på skiva, men vi har andra alternativ också. Min sambo är musiker, så hans band är tillfrågade att spela under vigseln, vilket kommer bli fantastiskt! Vi ska ha en kille som sköter ljudet som kan fadea musken om vi hinner fram tidigt är tanken, men vi får nog provgå några gånger med!

• Katarina

Åh jag tycker det är så svårt....man kan ju liksom inte uppleva allt en gång innan så man vet hur det blir. Sambon Vill ha all you need is love med Beatles som utgångsmusik.

• corne88

Jag har ända sedan jag var liten velat gå in till Felix Mendhelssons (ursäkta stavning) brudmarch och alla förslag som jag gett m2b har han sagt nej till ang utgångslåten, tills man hittar en technolåt som vi båda fastnar för. 

Lyssna och när man hittar en låt som man gillar, kolla om den finns som instrumental på tex youtube. vet inte hur många låtar jag lyssnat på hittils 

• amerika

Vi kommer troligtvis ha Trollens brudmarsch på fiol som ingångsmusik. Jag har försökt hitta nån bra inspelning på YouTube men det finns mest kassa utomhusinspelningar filmade med mobilkamera så kvaliteten är förstås usel Rynkar på näsan

">

Övrig musik vet vi inte riktigt än. Jag vill sjunga Kärleksvisan till min man. Min kompis som är musiker skulle kompa men när vi bytte datum från den 10 till 24 maj så är hon redan upptagen den helgen... Får se hur vi löser det, kompisen som spelar fiol känner fler musiker så någon av dem kanske kan spela (det ska ju vara pianokomp).

Jag är lite petig med just musiken eftersom jag själv är musikintresserad. Superkräsen när det gäller att hitta någon som skulle sjunga, då gör jag det hellre själv... Men vi ska väl be min pappa oxå, Jag ger dig min morgon, den gör han jättefint. 

• Katarina

Jag är ganska kräsen, mon sambo tusen gånger värre.... När jag föreslog en av de vanligare låtarna som brukar spelas på bröllop skrattade han bara. Nu är vi dock överenskommelse tre låtar, kanske bara har två av dem till slut. Trollens brudmarch är ju maffig! Helst skulle man ha tio violinister! Haha får gåshud!

Svar på tråden Linköpingsbröllop 2014