• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Chariot
    Sara1991 skrev 2013-06-01 12:05:16 följande:
    Vill du ha någonting annat imellan eller bara röda rosor ?:)
    Det vet jag inte, beror på om det är snyggt eller inte Solig kan absolut tänka mig om det passar
    Mamma till Alexander
  • HannaM

Kan du säga något ca-pris på vita dahlior i augusti?

Karlskronamamman
  • amerika

Finns det pioner alldeles i början av maj? Eller får man hålla till godo med ranunkler? (som iof oxå är superfina!)

• passionsblomman
    amerika skrev 2013-06-02 07:32:36 följande:
    Finns det pioner alldeles i början av maj? Eller får man hålla till godo med ranunkler? (som iof oxå är superfina!)
    Pionerna är mitt i högsäsongen i början av maj. De är i bättre säsong än ranunklerna (och passar fint tillsammans också)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    HannaM skrev 2013-06-01 22:55:30 följande:
    Kan du säga något ca-pris på vita dahlior i augusti?
    Karlskronamamman
    Det finns mängder av olika sorters Dahlior och dessutom till olika kvalité. Man kan köpa allt från knippor till buntpris fdär varje blomma inte går på många kronor, till praktexemplar för flera tior styck. Så är det förövrigt med de flesta blommor.
    Vad man kan säga, är att Dahlian oftast är mycket prisvärd och inte ligger bland de dyarare blommorna.