Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Visst var det kvistrosor man ska kunna använda "istället för" pioner? :) Och ser det väldigt endimensionellt med enbart vita blommor?
Okey... Trodde inte att de fanns här i Sverige, jag har fått hjälp av en kusin i Libanon men det är ju toppen om dom finns här i Sverige:)Du har möjligtvis inte någon bild eller hemsida att hänvisa till så att jag kan kika på dom? Jag har fått en bild från min kusin också nämligen...Vi gifter oss den 3:e augusti!Tack för att du tar dig tid/Katja
Marsmat: Åh Vad kul att Jag träffade rätt där , är som sagt väldigt förtjust i den sortens bukett själv :D finns såklart många fler somriga blommor men dem Jag skrev är mina favoriter :) sen är de väldigt fint att för en mer naturlig känsla blanda ut blommorna med exempelvis fontängräs, vete eller ormbunke. Känns ännu mer naturligt då :D Stort lycka till nu !!
Sudditjuven: Hej :) När är det som du ska gifta dig ? Som passionsblomman skriver så är det troligen de gammaldagsa trädgårdsrosorna(Austin rosor) som du syftar på . Dem har ett lite mera fluffigt utseende än en klassisk ros och därmed en känsla lik en pion . Lite beroende på vilken säsong du gifter dig så finns de lite olika alternativ som ger en liknande känsla :) under vinter och vår så har du ju de underbara ranunklerna, de är en av mina absoluta favoriter. Finns storblommiga ranunkler och dem ger en väldigt romantisk och fluffig känsla likt pionen . Maj - juli finns pionen . Framåt augusti så har du den underbara dahlian , till utseendet inte lik pion men ger en väldigt romantisk känsla som pionen . Sen tycker Jag även mkt om hortensia och nejlikan :)
Vi tänker oss ett sensommarbröllop (augusti). :)
Sara 1991, du har ett meddelande i din inbox.
Sudditjuven : då skulle Jag föreslå att du kollar upp dahlian , den är helt underbar under denna tiden . Jag tycker personligen att en bukett med bara dahlior tight ihopsatta med kanske lite grönt imellan är de finaste :)