Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Absolut, 1an o 3 an
Tack så mycket för all hjälp, ni är otroliga.
TACK för tipset om dahlia blomman! Jättefina ju!!
Chariot : till en sån bukett som dem som var på bilderna så skulle jag personligen välja någonting mer diskret än en lilja :) kanske brudslöja, prärieklocka eller stjärnflocka. Lite beroende på vilken säsong du gifter dig :)
Blivande brud : eftersom de är så pass lång tid kvar tills bröllopet så tycker Jag att du ska börja med att kolla massa bilder. Googla är mitt tips :) där kan du se en massa olika sorters buketter och genom de bilda dig en uppfattning om Vad du gillar . Hur många sorter, Hur många av varje osv är ingenting som du behöver ha koll på innan , de är sånt som vi florister kan och de är där vår expertis och kunskap kommer in :) Innan ett möte med florist så behöver man inte veta nåt , allting diskuteras på plats och tillsammans kommer man fram till den perfekta buketten för just dig :) men självklart kan man kolla lite innan om man Vill :) Men av egen erfarenhet så brukar man få ett bättre resultat om man är öppen för floristens kreativitet:) .
Ok, tack för tipset, jag ska googla :) Tänkte att det kunde vara intressant och inspirerande att veta vad många väljer bara.
Jag undrar om du har några förslag på större blommor man kan ha som dekoration. Jag vill ha bara blomman i en låg skål. Helst i svart eller mörklila. Alternativt små låga blommor ex penseer/"våreld" som kan vara i små krukor, samma färger. Vi gifter oss i början av augusti.