• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Madicken

Jag tycker Medelens bukett är jättefin! Gillar inte stora, och färgerna är jättefina

• Sara1991

Ja de är liljekonvalj :) , en tradition inom kungabröllop. Tycker också att den är jättefin :D Passar utmärkt till hennes klänning som är väldigt vintage enligt mig , och buketten känns väldigt klassisk och romantisk så passade bra till helheten :) Är också väldigt glad att hon valde att ha en rund bukett istället för en droppe, tidigare så har kungligheter oftast haft droppar så var kul att hon bröt de :)

• gesslan

Vad bra! Jag har inte tänkt så långt, men av bekvämlighetsskäl blir det nog att jag beställer dem, ihop med lite andra blommor. Har du några tips på blommor som skulle passa bra? Själv har jag tänkt ha en eller fler av pion, ranunckler, gemini, brudslöja, lilja, mrgröna(eller någon form av gräs) bara för att de tillhör mina favoriter, tillsammans med körsbärsblom. :) Men jag måste ju gå till någon och se blommorna ihop först! Färgerna ska vara ljusrosa och vit. (Bra tråd för övrigt)

• Loveit

Hej! 

Vi har tänkt plocka egna blommor från ängar kring oss. Hur länge klarar dom sig utan vatten och hur ska dom förvaras? 

• Sara1991
    gesslan skrev 2013-06-12 07:02:38 följande: