Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Får man fråga vilken butik i Sthlm jobbar du i?
700 är ett lågt pris när de kommer till brudbuketter:) då har jag dessutom räknat på en liten bukett med 15 rosor, till en normalstor bukett brukar de gå åt ca 25-30 st rosor. Priset på blommorna i sig är inte så högt utan det är antalet blommor som behövs till den modellen som drar upp priset . I tighta buketter så används oftast inget grönt utan man vill få en så rund och kompakt form som möjligt och då går de åt mkt blommor. Ca 30 st för att få till rätt form och storlek :)
Kj79 : Okej :) hör med din florist vad dem har möjlighet att få hem :) Brukar finnas mindre rosor att få tag på för ung 25 :- :) men hör med din lokala florist , dem har koll på sånt :)
Hejsan :D Har sett flera trådar här på BT dem senaste dagar med diskussioner kring prinsessan Madeleines klänning, tårta osv men ingenting om blommorna. Så nu slänger jag ut frågan här :)
Vad tyckte ni om hennes val av bukett ?
:)