Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Ja, precis. Det var precis det jag menade med att det är ju ofta inte alls dyrare-knata in i butik och köp 35 st av deras finaste största rosor med grönt och brudslöja i till en gåbortsmiddag så får ni se liksom...
Och vad gäller stilen, så kan man ju som brud antingen vilja ha det kompakta, där varje blomhuvud ligger tätt an mot nästa och buketten egentligen mer är ett formarbete-det är den runda formen man vill ha fram (till vilken det går åt massor av blommor), eller så vill man ha det mer luftiga intrycket-och då blir det bäst att binda den buketten i hållare, eftersom man annars sabbar hela grejen när man lindar ihop stjälkarna till ett handtag-de SKA spreta ut nertill för att behålla luften och volymen i presentbuketten. Och så brukar brudar inte vilja ha stjälkarna.
Man måste helt enkelt anpassa teknikvalet efter hur det ska se ut i slutänden. och när det gäller den kompakta buketten, så vore det ofta mer lyckat om folk valde hållare även där-det är inte vacker med en bunt stjälkar som bruden knappt kan greppa om-och tungt blir det också.
Hej, vilken bra tråd! Vet inte om det har diskuterats innan men, Vinterbukett?!?! Jag vill ha något relativt enkelt, mest vit (kanske ngn färg) och sedan grönt. Egentligen ville jag ha liljekonvaljer men fick höra att det skulle bli väldigt dyrt på vintern. Finns det några blommor som fortfarande är till bra priser i december? Tack
När jag hör dig prata om konvaljer så tänker jag vår och krispig renhet.