• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • MandyH

Hej!

Jag ska gifta mig nästa år men har redan hittat min drööömbukett! :)

Jag undrar om du kan se vilka blommor det är samt kanske veta på ett ungefär
    hur mycket den skulle kosta? Kommer även ha 3 st brudtärnebuketter.
  • Sara1991
    MandyH skrev 2013-06-23 14:41:01 följande:
    Hej!

vilken månad gifter du dig ?:)
  • MandyH
    Sara1991 skrev 2013-06-23 14:47:31 följande:
    vilken månad gifter du dig ?:)
    Jag gifter mig i börjam av augusti. :)
  • Sara1991
    Lindlund skrev 2013-06-23 14:40:28 följande:
    Då får jag ta och tänkta om angående buketten! Men vilken himla tur att jag hittade din tråd och frågade annars hade jag stått där så mycket senare.
    Vad skulle du rekommendera för färger och blommor till creamfärgade rosor och denna mantel? Klänningen är vit med svarta inslag.

Kul att jag kunde vara till hjälp trots den dåliga nyheten :)

Eftersom manteln har en väldigt klar färg och att du sedan har färgade detaljer på klänning så kommer de ta ganska mkt fokus. Så jag skulle välja att göra en väldigt enkel bukett i vitt. Väljer man någon färg så tror jag att de kan bli lite rörigt med alla olika färger och detaljer :) är de under vintern du gifter dig ?:)
  • Lindlund

Manteln kommer jag ha på mig enbart ute, men jag vill ju ändå att buketten ska passa ihop eftersom en del foton kommer tas ute. :)
    Ja det är i januari nästa år :)

• Sara1991
    MandyH skrev 2013-06-23 14:41:01 följande:
    Hej!

Buketten innehåller pioner , luktärt och 2 olika sorters lila rosor :)
    Eftersom du gifter dig i augusti så är ju egentligen säsongen för luktärter och pioner över . Men gör så att du hör med din lokala florist om dem har möjlighet att få in dem och eventuellt vad de kan kosta , Utanför högsäsong så går priset upp en del. Är de inte så noga med exakta sorter så finns de ju andra blommor som ger en liknande känsla och finns i augusti :) så som : nejlikor, hortensia, prärieklocka, dahlia :)
  • Sara1991
    Lindlund skrev 2013-06-23 14:53:59 följande:
    Manteln kommer jag ha på mig enbart ute, men jag vill ju ändå att buketten ska passa ihop eftersom en del foton kommer tas ute. :)
    Ja det är i januari nästa år :)
    Då skulle jag tycka att de var väldigt snyggt att ha en bukett med enbart anemoner, eller eventuellt blanda in någon annan blomma :)

Som blomma så är dem en av mina absoluta favoriter . Dem har även sin högsäsong under dec - april. Då knyter man även in de svarta i buketten :) De tror jag skulle bli jättefint till :)
  • Sara1991

Lindlund : Men de bästa du kan göra är att gå till din lokala florist och ta med dig bilder på både manteln och klänningen och höra vad hon/han tror. Då kan ni också kolla på lite bilder och blommorna i kylen osv och då kan då få en mer klar bild :)

• Lindlund

Åh, Anemonen är ju verkligen jätte vacker! :) Tror du den skulle göra sig i en droppe?

• Sara1991
    Lindlund skrev 2013-06-23 15:02:25 följande:
    Åh, Anemonen är ju verkligen jätte vacker! :) Tror du den skulle göra sig i en droppe?
    Skulle tyvärr inte föreslå att ha anemoner i en droppe. Anemoner har  väldigt mjuka stjälkar så de kommer bli otroligt svårt att fästa dem i oasisen utan att dem går av . Så jag skulle avböja från de , men hör med floristen du ska anlita så får hon avgöra vad hon gör och inte :)
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)