Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jo då, kändes rätt bra men funderar fortfarande på vad jag ska ha som smått i buketten. Tänkte brudslöja och något kanske som går i brunt. Men vet inte vad det skulle kunna vara.
Koyal: bra :) Nån blomma finns tyvärr inte i brunt . De man kan ta i sådanafall är hupericum , den finns i brunrött:) De man annars kan göra om de är viktigt att få med färgen är ju att jobba med konstgjord material . Som nålar, brocher, platsblommor, knappar osv :)
Nålar lät ju som en bra ide, då kanske den bruna färgen inte blir så markant utan liksom med som stänk Får nog googla fler bilder på olika buketter och rosor, haha finns ju för många att välja mellan och sedan färger.
Något som liknar dessa, fast lite mindre, vill jag har den 31 augusti...inte viktigt att det är exakt dessa blommor, mer färgerna och stilen på buketterna. Tror du det blir jättedyrt?
Varför får jag helt plötsligt inte in bilder.....
Men bilderna finns i mitt bildgalleri...
Om man ska ta blommor från egen rabatt, när ska man plocka dem? Och om man ska köpa i butik för att binda egen bukett, hur långt innan ska man köpa dem?
passionsblomman skrev 2013-06-29 14:38:13 följande: VI20130831 skrev 2013-06-29 14:19:03 följande: Varför får jag helt plötsligt inte in bilder..... www.mammanshorna.blogspot.com Pröva att göra bilderna mindre, de är ofta för stora.Stilen på din bukett är ju en romantisk känsla med lite pastelligt, fluffig vintage. Det kan du absolut få året om, men pionerna är över i säsong i augusti. Vill du lägga en extra slant kan du låta floristen ta hem exempelvis Austinrosor (som är av typen "gameldags trädgårdsrosor". Har du tight budget och inte kan/vill lägga mer än absolut nödvändigt, så ger du floristen fria händer inom stilen, färgerna, käslan och budgeten och ger därmed möjlighet att komma över blommorna till bästa priser (specialbeställningar har en tendens att bli dyrare, då odlarna får större makt över priset snabbt uttryckt)Buketttypen behöver inte bli dyrare än någon annan normal bukett, utan det handlar mycket om storleken (alltså antalet blommor) förutom hur petig man är med exakta sorter.Jag brukar tipsa om Dahlior ihop med stora rosor efter pionsäsongen när man är ute efter den känslan. Hortensia skulle också passa, och tisteln i den första buetten, Eryngium, finns också då, och jag tycker den ger lite edge åt en sådan bukett, så den inte bli för tam trots romantiken och fluffet.Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurTack! Funkar inte med några bilder nu alls..Har provat alla möjliga storlekar...