• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • goli

Hej! Vi har ett bröllope den 3e augusti och jag har lite problem med att välja min brudbukett.
    I lokalen kommer vi att ha

vita liljor
    ljuslila rosor
    ljusaprikos rosor
    brudslöja+grönt

Brudgummen kommer att ha en vinröd kravatt och näsduk och en vit kalla som knappblomma. Jag hade tänkt att min brudbukett ska skilja sig från blommorna i lokalen men ändå matcha dem. Dessutom vill jag gärna ha något vinrött i min bukett så att jag kan matcha min man. Jag har tyvärr inte så bra koll på blommor och behöver all hjälp jag kan få. Har du några förslag? Tar tacksamt emot alla tips!

• Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 17:26:33 följande:

denna:=)
  • Sara1991
    Pippilångstump skrev 2013-07-09 18:22:19 följande:
    denna:=)
    Dreamland heter denna :)
  • ThereseV
    Sara1991 skrev 2013-07-09 16:40:10 följande:
    Hej :) Nej de behöver dem inte :) Gör iordning dem dagen innan ( binda en krans, fästa på hårspännen el liknande) Låt dem ligga i en plastpåse som du sprayar vatten i och lägg den sedan i kylen . Låt den ligga i kyl så länge som möjligt innan dem behöver sättas i håret :) sedan kommer dem att klara sig hela dagen :)
    Ok. Anledningen till att jag undrade är för att vi beställde hårblommor (som hämtades precis när jag skulle till frisören) och min frisör blev lite "upprörd" över att dom inte var sprayade med något, och blommorna började bli lite bruna/fula redan innan jag kom från frisören.. Floristen hade däremot aldrig hört talas om att dom kunde sprayas med något.
  • Sara1991
    ThereseV skrev 2013-07-09 18:56:59 följande: