• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    ThereseV skrev 2013-07-09 12:06:23 följande:
    Jag har en liten fundering. Måste blommorna behandlas med något speciellt om man ska ha dom i håret?
    Hej :) Nej de behöver dem inte :) Gör iordning dem dagen innan ( binda en krans, fästa på hårspännen el liknande) Låt dem ligga i en plastpåse som du sprayar vatten i och lägg den sedan i kylen . Låt den ligga i kyl så länge som möjligt innan dem behöver sättas i håret :) sedan kommer dem att klara sig hela dagen :)
  • Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 15:39:38 följande:

Hej :) Vilken tid på året gifter du dig? :) Är lite grundliggande till vad de finns för blommor i säsong just då :) Priser varierar mycket mellan butikerna beroende på fraktkostnader, lokalhyra, löner osv . Så jag utgår från de priser som vi räknat på där jag jobbar i stockholm , så de kan variera från de piserna jag anger. Som standard så brukar en normalstor brudbukett börja på ca 1000:- kronor och uppåt finns såklart ingen gräns. Går såklart att få en billigare brudbukett men då är det antingen en lite mindre modell eller billigare blommor och inte exempelvis rosor. :) För en mer exakt prisbild så är det aalltid bra att besöka din lokala florist och få reda på beras prisbilder :)

om 2 veckor :D.Ska köpas utomlands så mest beanch marking mot sverige.

vet du vilka rosor jag menar? vet du några namn på dem som jag kan ange?
  • Sara1991
    Pippilångstump skrev 2013-07-09 16:42:42 följande:
    om 2 veckor :D.Ska köpas utomlands så mest beanch marking mot sverige.

vet du vilka rosor jag menar? vet du några namn på dem som jag kan ange?