• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    ThereseV skrev 2013-07-09 12:06:23 följande:
    Jag har en liten fundering. Måste blommorna behandlas med något speciellt om man ska ha dom i håret?
    Hej :) Nej de behöver dem inte :) Gör iordning dem dagen innan ( binda en krans, fästa på hårspännen el liknande) Låt dem ligga i en plastpåse som du sprayar vatten i och lägg den sedan i kylen . Låt den ligga i kyl så länge som möjligt innan dem behöver sättas i håret :) sedan kommer dem att klara sig hela dagen :)
  • Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 15:39:38 följande:

Hej :) Vilken tid på året gifter du dig? :) Är lite grundliggande till vad de finns för blommor i säsong just då :) Priser varierar mycket mellan butikerna beroende på fraktkostnader, lokalhyra, löner osv . Så jag utgår från de priser som vi räknat på där jag jobbar i stockholm , så de kan variera från de piserna jag anger. Som standard så brukar en normalstor brudbukett börja på ca 1000:- kronor och uppåt finns såklart ingen gräns. Går såklart att få en billigare brudbukett men då är det antingen en lite mindre modell eller billigare blommor och inte exempelvis rosor. :) För en mer exakt prisbild så är det aalltid bra att besöka din lokala florist och få reda på beras prisbilder :)

om 2 veckor :D.Ska köpas utomlands så mest beanch marking mot sverige.

vet du vilka rosor jag menar? vet du några namn på dem som jag kan ange?
  • Sara1991
    Pippilångstump skrev 2013-07-09 16:42:42 följande:
    om 2 veckor :D.Ska köpas utomlands så mest beanch marking mot sverige.

vet du vilka rosor jag menar? vet du några namn på dem som jag kan ange?
    Nej jag vet inte vilka rosor du menar . Vilken färg var du ute efter ? Såg inte i din fråga att de var nån specifik ros du frågade efter :)
  • Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 16:53:16 följande:
    Nej jag vet inte vilka rosor du menar . Vilken färg var du ute efter ? Såg inte i din fråga att de var nån specifik ros du frågade efter :)
    sådana som skiftar från ljusrosa till vitt och över i grönt närmast skaftet
  • Sara1991
    Pippilångstump skrev 2013-07-09 17:02:25 följande:
    sådana som skiftar från ljusrosa till vitt och över i grönt närmast skaftet
    Omöjligt att veta vad just den sorten du menar heter tyvärr då det finns tusentals olika sorter. Men jag bifogar lite bilder på rosor som skiftar lite i färg :) Minns du vart du sätt den rosen tidigare? Kanske går att gå tillbaka till butiken så kanske dem minns namnet :)
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)