• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    ThereseV skrev 2013-07-09 21:00:36 följande:
    Tack för svaret:) Då var det kanske något som min frisör fick för sig att man brukar göra, eller så är det något rätt ovanligt.
    Skumt att mina blommor inte höll alls, det jag fick höra innan var att det inte alls skulle vara några problem med rosor och nu kom dom ju direkt från frisören.. Man tycker ju att dom inte borde se ut såhär efter en halv dag, men det är kanske något man får räkna med när det inte är fejk, men då vet jag i alla fall att det inte hade något att göra med någon missad "spray" haha:)

De ska absolut hålla . Men de är som sagt levande så man ska såklart vara medveten om att de kan sloka, ärför tipsar jag alltid om att dem ska ligga i kyl tills man ska sätta i dem . Då bör de hålla flertalet timmar i alla fall :) Men framåt festen så kommer dem troligen ha börjat tröttna, så hela dagen kanske dem inte klarar sig .
  • Chicita
    ThereseV skrev 2013-07-09 21:00:36 följande:
    Tack för svaret:) Då var det kanske något som min frisör fick för sig att man brukar göra, eller så är det något rätt ovanligt.
    Skumt att mina blommor inte höll alls, det jag fick höra innan var att det inte alls skulle vara några problem med rosor och nu kom dom ju direkt från frisören.. Man tycker ju att dom inte borde se ut såhär efter en halv dag, men det är kanske något man får räkna med när det inte är fejk, men då vet jag i alla fall att det inte hade något att göra med någon missad "spray" haha:)
    Jag undrar om dom verkligen hade förvarats kallt så länge som möjligt.
    Om frisören har fått dom från floristen och kanske inte kylförvarat dom tills du kom tänkte jag alltså.