• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    20140222 skrev 2013-07-09 15:04:11 följande:
    När man fått din brudbukett. Hur kan man bevara den sen? Jag vill gärna kunna bevara min och ha som minne sen.

I vilken stad bor du ?:) Minns nu att en butik som jag praktiserade i under min utbildning konserverade brudbuketter :) det var i Stockholm :)

• Cammyr

Hej hej igen sara! Jag är verkligen inte bra på det här med blommor, gillar gerbera idéen chicita berättade om dock (tack :)) men finns det några andra fina vita blommor, helst lite större, också som skulle se fint ut i en flaska på borden? (har hjärnsläpp;)) Är sugen på att blanda lite olika blommor i våra flaskor. Tack för hjälpen!

• Sara1991
    Cammyr skrev 2013-07-10 11:55:36 följande:
    Hej hej igen sara! Jag är verkligen inte bra på det här med blommor, gillar gerbera idéen chicita berättade om dock (tack :)) men finns det några andra fina vita blommor, helst lite större, också som skulle se fint ut i en flaska på borden? (har hjärnsläpp;)) Är sugen på att blanda lite olika blommor i våra flaskor. Tack för hjälpen!
    När är det som ni ska gifta er ?:)
  • Cammyr

Juni 2015 så inte än på ett tag men jag gillar att vara ute i god tid :D

• Sara1991

Cammyr: Då har du gott om tid att fundera :) Vill du nåt lite större så har du anastaciakryss , gerbera och pion :)

• Blivande Brud 2014

Hej.

Jag kan väldigt lite om blommor :) Finns det någon som kanske har tips på blommor som passar under Augusti månad (tidigt på månaden). Jag är ute efter blommor med lite lantlig eller vintage stil. Gärna i vitt eller pastel liknande färger. Och igentligen, vilka blommor finns under Augusti månad över lag?

TACK! :)

• passionsblomman

Cammyr skrev 2013-07-10 11:55:36 följande:
    Hortensia är ju härliga, bulliga blommor somger mycket på varje blomma. De finns i vitt, rosa, blått och även flera "smutsade" kulörer där färgerna vandrar mellan limegrönt till brunrött och ibland med lila eller blå inslag. Därför tipsar jag om den även till den vintageinspirerade. Dessutom finns det flera trädgårdssorter av hortensia och viburnum där man om någon man känner har, säkert kan få plocka klasar. Snöbollsbuske och klätterhortensia är exempel på rikblommande sorter. 
    Jag tycker också du ska titta på Astilbe som en variant som ger lite annat uttryck och blandar sig fint med andra blommor. Även ddet går att hitta i trädgården om du har någon sådan kontakt.
    Blivande Brud 2014 skrev 2013-07-10 13:31:38 följande:

Hej.

Jag kan väldigt lite om blommor :) Finns det någon som kanske har tips på blommor som passar under Augusti månad (tidigt på månaden). Jag är ute efter blommor med lite lantlig eller vintage stil. Gärna i vitt eller pastel liknande färger. Och igentligen, vilka blommor finns under Augusti månad över lag?

TACK! :)

Olika exempel på Hortensia

Astilbe finns också i olika färger.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)