• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    20140222 skrev 2013-07-09 15:04:11 följande:
    När man fått din brudbukett. Hur kan man bevara den sen? Jag vill gärna kunna bevara min och ha som minne sen.

I vilken stad bor du ?:) Minns nu att en butik som jag praktiserade i under min utbildning konserverade brudbuketter :) det var i Stockholm :)

• Cammyr

Hej hej igen sara! Jag är verkligen inte bra på det här med blommor, gillar gerbera idéen chicita berättade om dock (tack :)) men finns det några andra fina vita blommor, helst lite större, också som skulle se fint ut i en flaska på borden? (har hjärnsläpp;)) Är sugen på att blanda lite olika blommor i våra flaskor. Tack för hjälpen!

• Sara1991
    Cammyr skrev 2013-07-10 11:55:36 följande:
    Hej hej igen sara! Jag är verkligen inte bra på det här med blommor, gillar gerbera idéen chicita berättade om dock (tack :)) men finns det några andra fina vita blommor, helst lite större, också som skulle se fint ut i en flaska på borden? (har hjärnsläpp;)) Är sugen på att blanda lite olika blommor i våra flaskor. Tack för hjälpen!
    När är det som ni ska gifta er ?:)
  • Cammyr

Juni 2015 så inte än på ett tag men jag gillar att vara ute i god tid :D

• Sara1991

Cammyr: Då har du gott om tid att fundera :) Vill du nåt lite större så har du anastaciakryss , gerbera och pion :)

• Blivande Brud 2014

Hej.

Jag kan väldigt lite om blommor :) Finns det någon som kanske har tips på blommor som passar under Augusti månad (tidigt på månaden). Jag är ute efter blommor med lite lantlig eller vintage stil. Gärna i vitt eller pastel liknande färger. Och igentligen, vilka blommor finns under Augusti månad över lag?

TACK! :)

• passionsblomman