• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    Eleya skrev 2013-06-26 14:21:28 följande:
    Jag är ute efter en vacker blå eller mörkblå iris-sort att göra en bukett och flera corsage av. Några tips på sorter som är enkla att få tag i?
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*

Hej :)

Jag har faktiskt aldrig tidigare sätt olika sorters iris på snitt , utan enbart den klassiska blå irisen :) Så några sorter behöver du inte ha koll på utan säg bara till floristen att du vill ha en blå iris :)

• ellenpellen

Hej Sara!
    Vi ska ha trädgårdsbröllop med vintagetema i augusti. Jag vill gärna duka med mycket blommor på borden...typ liggande, i krans eller fläta...eller nåt! Har du några bra idéer, tips eller förslag på blommor och utformning?! Tänker mig dova färger i vitt, creme, rosa, lila, persika....¨tänker att det ligger i mitten längs långborden! En fråga till; är det bäst att anpassa sig till de blommor som finns i august (vilka är det, som är snygga) eller är det idé att beställa typ pioner eller liknande (älskar de blommorna!) Tack för en superbra tråd

• 20140222

Jag har en fundering på vad för blommor som passar att ha som brudbukett i februari månad?

• Sara1991
    ellenpellen skrev 2013-06-26 20:23:02 följande:
    Hej Sara!