• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Caledonia

Hej,

Har du några bra tips på småblommiga (helst vita) rosor som går att få tag i när det närmar sig slutet av maj? Jag vill gärna ha buskigare rosor med små knoppar i buketten.

Brukar det vara lätt att få tag i luktärter?

• Helena1990

Jag har skrivit förut ang brudslöja, jag hittade denna underbara bukett på google, är jätte dålig på blommor & undrar om du vet vad det är för slags blommor i denna bukett samt om de finns i rosa nyans?

Tack :)

• Himla

Åh vad fint!!! Vi som ska ha fuschia/lila tema....

• carola78

Vi tänker gifta oss i början av augusti och jag vill ha vit och lila i buketten. Vilka blommor är det säsong för då?

• Vichy

Hur fungerar den här konstalationen?
    Hur sitter blommorn tror ni?

• Caisa

Hej!

Denna bukett med vita pioner, rosor, doftranka och hortensia har jag blivit helt förälskad i. Vad tror ni att den skulle kosta ungefär? Storlek och form som på den undre bilden.

7 juni 2014
  • IdaRebecca

Hej!

Hoppas du kan hjälpa mig då jag googlat och googlat men inte får några svenska träffar :S och det funkar inte riktigt med utländksa träffar i det här fallet.

Jag undrar vilka blommor som är i säsong i juli. Gifter oss den 12 juli. Vill ha en blandad bukett med ganska mycket färg i. Finns det något ställe med en bra förteckning? Eller en bra bok? Så jag kan sätta ihop vilka jag vill ha så jag kan beställa rätt blommor...ska göra buketten och alla dekorationer själv så det skulle förenkla att hitta någon förteckning över vad som brukar finnas, om det nu finns :)

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)