Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hej!
Vi hade tänkt ha en sånhär dekoration på vårat bröllop:
Tror du att rosorna håller sig fina även om man gör i ordning dekorationen redan dagen innan?
Eller tror du rosorna blir fula om dom ligger i vatten så länge?
Hej!
Jag gifter mig 2 augusti i Västerås och vill inte lägga mer än 500 kronor på en bukett. Jag har inget behov av att spara den, men jag vill ha en fin bukett i lila tema. Jag känner inte att jag behöver ha en klassisk brudbukett utan funderar på om man kan ha något sånt här och binda ett sidenband runt? Bilden kommer från interfloras hemsida. Vad tror du? Tack för hjälpen!
Hej :)
Nåt grönt i färgen mintgrönt har jag tyvärr aldrig sätt . De närmaste är lammöron som du har på bilden ( men dem är mer åt de grå hållet ) . Sedan finns ju eucalyptus som är jättevackert men också den är grå i färgen . Så någon riktigt mintgrön kommer du tyvärr inte att hitta då mintgrönt inte är en naturlig färg . Fina persikofärgade blommor är : rosor, nejlikor, gerbera och germini. Sedan så finns alstromeria och santini i en färg som mer liknar aprikos/ creme. :)
hej :) Rosor passar ihop med det mesta, vilka blommor man sätter i brukar man bestämma utifrån vilken form och känsla man vill ha på buketten. Så prata med din lokala florist så kan ni tillsammans gå igenom dina tankar och önskemål :)
Tror du att rosorna håller sig fina även om man gör i ordning dekorationen redan dagen innan?
Eller tror du rosorna blir fula om dom ligger i vatten så länge?
Hej! Håller på lite med budget och tänkte kolla med dig vad du anser är rimligt pris för en brudbukett, två näbbuketter och en corsage med vita kallor. På ett ungefär
Hej
När är säsongen för akleja? Vi har bröllop i slutet av maj och jag skulle så gärna ha akleja i buketten.