Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hej Sara!
Jag trodde jag lyckats posta tidigare, men verkar inte så, men förlåt på förhand om det ligger dubbelt någonstans.
Stort tack din tråd, otroligt hjälpsamt!
Jo jag har en fråga ang."behandling" av brudbukett - fick höra av en kollega att det är ytterst viktigt att floristen gör det för att förhindra att blommorna kan fläcka ner klänningen, stämmer verkligen det? (och förlåt om du fått frågan tidigare). Och om det stämmer gör alla "bra" florister detta när man beställer en brudbukett eller måste man efterfråga det?
Jag tycker det är så många "måsten" (typ måste ha manikyr/pedikyr, paraplyer, proffsiga kort etc etc och det kan bli så pressande när man har begränsad och liten budget) :/
Hade tänkt köpa en vanlig bukett och knyta ett sidanband kring stjälkarna... Men är det alltså big nono???
Tack på förhand!
Syrener var inget du hade koll på eller? Eftersom det inte kommer nått svar på min fråga...
Camben: Någon speciell behandling av blommorna gör vi som flotister inte . Man rensar på blad och taggar och snittar noga. De enda blommor som färgar av sig vid lätt beröring är Liljor och dem pistillerna tar vi alltid bort. Varför vill du köpa en vanlig bukett istället för att beställa en efter dina önskemål ?:)
Sofie R : självklart har jag koll på syrener :) hur löd din fråga ?
Hur ska jag hantera syrener? Jag vill så gärna ha syrener i min bukett! Men floristen ställde sig tveksam till om det var en bra idè. Hon trodde att tillgången på syrener skulle vara begränsad och väldigt dyra. Vad tror du? Ska man våga plocka egna, men hur ska man behandla dem för att de inte ska nicka. Vi gifter oss 24/5.
Hej!