Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Vad kostar liljekonvaljer att beställa till den 7 juni? Jag vill ha det och röda rosor i och något blått har du förslag på vad man kan ha då?
Hej! Vilken bra tråd, passar perfekt just nu då jag har lite funderingar.. Ska gifta mig på midsommar nu i år och vill så gärna ha blommor i håret.. Min brudbukett kommer jag plocka själv på midsommaraftons morgon och kommer då såklart bestå av vanliga vildvuxna blommor som prästkragar och blåklockor m.m. Skulle egentligen vilja ha samma sorts blommor i håret men är rädd för att de kommer sloka under dagen. Vad tror du? Finns det nån blomma som kan hålla sig hyffsat fin under lång tid utan vatten? Har även funderat på att ha brudslöja (blomman alltså) i håret. Tror du de är mer hållbara?
Hej :) Priser är allti väldigt svårt att uppskatta då det varierar så enormt mycket mellan butikerna. Helt beroende på fraktkostnader, löner, hyra, läge osv. Så det bästa är att du kontaktar din lokala butik för att få mer exakta prisangivelser. Men här i butiken jag jobbar i Stockholm så brukar dem ligga på ca 10 :- stjälken under denna tiden på året. Men hör med din lokala florist för ett mer säkert pris.
Fina blåa blommor är riddarsporre, iris, hortensia, afrikas stjärnlök.
Hej!
Jag skulle vilja ha tips på en fin enkel bukett med innehåll av bland annat mörk röda rosor. Inte allt för påkostad då vi ska resa bort direkt efter. Hur kan man göra då med buketten isåfall?
Tack på förhand och för en trevlig tråd :)
Mvh Bella.
Maria466 : Det blir säkert jättefint ihop . När det gäller lila rosor så finns det massor av olika nyanser. Men tyvärr så finns det ingen som är så mörkt lila som den på bilden , gissar att de är en konstgjord blomma på bilden. Bifogar lite bilder på de vanligaste lila rossorterna . Men det är alltid bra om du pratar med din florist så kan dem visa dig vilka lila sorter dem brukar ta in