Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Hur ska jag hantera syrener? Jag vill så gärna ha syrener i min bukett! Men floristen ställde sig tveksam till om det var en bra idè. Hon trodde att tillgången på syrener skulle vara begränsad och väldigt dyra. Vad tror du? Ska man våga plocka egna, men hur ska man behandla dem för att de inte ska nicka. Vi gifter oss 24/5.
Tack för svar
Hej. Vi ska gifta oss 7 juni och jag funderar på en handbunden lite "busig" bukett. Funkar liljekonvalj då? Jag vill ha champagne färgat och vitt och kanske en blomma som "sticker ut" färg mässigt? vad skulle passa med liljekonvalj? Temat är 50-tal/rockabilly. Jag är ca 155cm lång 😉
Hej!
Hur många medelstora rosor skulle du säga att det går åt till eh hysat tajt rund bukett på ca 15-20 cm? tack
Vastrahult: Hej Till en normalstor bukett på ca 20-22 cm så brukar jag räkna på ca 20 rosor och till en lite mindre bukett på ca 15 cm så brukar de gå åt 10-15 st,lite beroende på vilken ros man använder
Maria466: Hej Självklart kan du ha liljekonvaljer i din brudbukett . Det enda du bör tänka på är att beställa i god tid innan så butiken hinner beställa hem dem. När jag tänker rockabilly så ser jag framför mig vitt, rött , svart , prickigt osv . Är det så som du har tänkt dig?
Hej! Jag gifter mig också den 7 juni och funderar på denna bukett med pioner. Vad skulle den ligga på i pris ungefär?
Glömde bild;
Hej,
vi funderar på att gifta oss 7/6, och jag gillar tulpaner. Tulpaner är ju en "vårblomma", och jag läste nånstans att i blombutiker ligger man före i säsong. Jag måste verkigen inte ha tulpaner, utan har tänkt anpassa mig till säsong m.m. Har du någon uppfattning om hur det skulle funka med tulpaner i början på juni?
(Vi kommer gifta oss på ett annat ställe än där vi bor, så jag har inte hunnit kolla upp florister där än. Kommer så klart prata med någon florist där så småning om. Nu mest allmäna tankar från mig!)
Caisa:Hej pioner är helt underbara . Priserna varierar mkt från butik till butik beroende på fraktkostnader, hyra, läge, löner mm . Där jag jobbar i stockholm så skulle denna bukett ligga på ca 900-1100 Lite beroende på storlek och dagspris. Men prata med din lokala florist för exakta prisuppgifter