Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag funderar på om det går att använda sig av lupiner i bordsdekorering... De brukar ju gå att hitta vilt överallt i dikesgrenarna Haha... Blommar de i juni och kan man göra dekoreringen kvällen innan? Har du tips och råd kring användningen av lupiner som bordsdekorering?
Ska kanske säga att jag bor i Umeå där det mesta blommar lite senare :) Tack för att du är så snäll och svarar på alla frågor i den här tråden Sara.
detta är jättesvårt att svara på , och jag har tidigare aldrig varit med om det. Det är upp till varje florist att bestämma hur dem vill göra med detta. Det är svårt att veta vart man drar gränsen, går man med på detta så finns ju risken att folk köper billigare blommor på hötorget och kommer till en florist och vill få en proffsbunden bukett väldigt billigt. Därför skulle jag personligen göra bedömningen att säga nej till detta . Men hör med din lokala florist :)
I butiken där jag jobbar så brukar vi räkna droppformade buketter från ca 1500 kr . Då orkideer och rosor är väldigt exklusiva blommor så kommer troligen buketten få ett lite högre pris . Priset beror också väldigt mkt på storleken. Hör med din lokala florist om vilka priser dem räknar på :)
Hej!
Jag skulle vilja ha en sådan här bukett ungefär.