Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Cuddly: Åh gud vad roligt att höra , tack så jätte mycket :) tycker de är så roligt att kunna hjälpa till med nåt som ligger mig så varmt om hjärtat :) Jag personligen älskar mossa. Det är väldigt mångsidigt och enormt vackert :) Jag har inte haft några problem att jobba med mossa tidigare . Men då ska man veta att de är stor skillnad på den mossan vi har i butiken och den man själv plockar . Den vi får är som stora a3 ark med mossa typ och då är de väldigt lätt att täcka bollar , kransar eller liknande . Istället för att med den egenplockade stå och pussla ihop som ett lapptäcke:P Så mitt förslag vore att du hör med en butik om dem kan ta hem mossa åt dig , de blir mkt enklare :)
Cuddly skrev 2013-11-27 23:30:06 följande: Sara1991 Du har säkert sett konversationen jag haft här med Chicita angående mossa och nu undrar jag. Vad tycker du om mossa som dekoration? Det skulle passa bäst till vårt tema. Har du en lösning eller tankar kring det som du vill dela med dig av. Har svårt att tro att det skulle vara riktigt så problematiskt som Chicita verkar tycka. Har sett många versioner av kransar och bollar av mossa...Hej Cuddly,Jag skrev först ett svar till dig gällande mossa som bordsdekoration men såg sen att din fråga gällde en dekorationsboll så jag raderade mitt svar. Är det mossa som ligger på ex ett matbord som dekoration så har jag positiv erfarenhet jag gärna delar med mig av. Säg till isf om det är detta det gäller.
Som Sara1991 säger så är det ju stor skillnad på odlad mossa och mossa från naturen
Det kan givetvis finnas kryp i odlad mossa också. Men långt ifrån i samma mängd som om du tar det från skogen. Och man slipper dessutom allt annat otrevligt som kan vara i naturmossa (fågelskit och annan avföring bland annat )
Hur tillmötesgående är floristen om man själv vill bidra med blommor till sin brudbukett?
Jag jagar för övrigt någon duktig och prisvärd florist i Stockholm om du har några tips. :) Har tänkt mig en nättare och lösare/inte så kompakt droppformad brudbukett med röda rosor, vita brudorkidéer (med gul mitt), små inslag av blålila blr (luktärt?), björngräs och något annat grönt som lättar upp. Vad kan en sådan tänkas landa på för pris? Min ursprungliga tanke var att jag själv kunde odla luktärter och på så sätt bidra med det blålila inslaget. Bröllopet är i juli.