• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Vichy

Jag skulle vilja ha en pastellfärgad bukett, i typ ljusanyanser av rosa, vitt, creme, lila, grönt m.m... Vilka blommor finns det i dessa nyanser som kan vara fina ihop?

Sen har jag även nyss fått veta att jag är en HSPerson (Highly Sesetive Person/Högkänslighets person) som också benäms som orkidébarn, och jag funderar på om jag ska föra in det i min bukett...
    Har aldrig tänkt på orkidéer i brudbuketten, det var min mamma som föreslog det som en slags hyllning till att veta vem jag är... Skulle det se bra ut att även föra in kanske en orkidée i min tidigare plan? 

• Sara1991
    Vichy skrev 2013-10-14 19:27:54 följande:
    Jag skulle vilja ha en pastellfärgad bukett, i typ ljusanyanser av rosa, vitt, creme, lila, grönt m.m... Vilka blommor finns det i dessa nyanser som kan vara fina ihop?

Sen har jag även nyss fått veta att jag är en HSPerson (Highly Sesetive Person/Högkänslighets person) som också benäms som orkidébarn, och jag funderar på om jag ska föra in det i min bukett...
    Har aldrig tänkt på orkidéer i brudbuketten, det var min mamma som föreslog det som en slags hyllning till att veta vem jag är... Skulle det se bra ut att även föra in kanske en orkidée i min tidigare plan?
    Hej :) En liten fundering bara innan jag början spåna, när är det som du gifter dig ?:)
  • Vichy
    Sara1991 skrev 2013-10-14 19:30:59 följande:
    Hej :) En liten fundering bara innan jag början spåna, när är det som du gifter dig ?:)
    Sommarbröllop blir det! Jag kan inget om blommor så jag vill veta vilka typer av blommor jag kan fundera på! Typ namn, sorter, färger.. 

• Sara1991
    Vichy skrev 2013-10-15 11:38:04 följande: