• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Chicita
    Roosen2013 skrev 2013-08-19 17:47:05 följande:
    Hej!
    Vet inte om någon frågat tidigare, orkar inte leta igenom.
    Men undrar lite hur jag lättast förvarar min buket under middagen, vill ogärna lägga den ner på bordet.
    Har varit på ett bröllop tidigare där de hade en vas med några gelekulor (såg det ut att vara i alla fall) och hur får jag tag på sådana? och hur mycket vatten isåfall?
    De heter water pearls och finns på en del såna brud-butiker (web) och på ebay Glad
    Ibland kan man hitta dom i blomsterhandeln också.
    Det är gelékulor som alltså suger åt sig massor med vatten och på så sätt håller buketten fräsch, och det finns instruktioner på förpackningen om hur man använder dom.

Beroende på vilken typ av bukett du har så måste du anpassa vasen. Hög, låg, tung osv...
    Men försök hitta en som är rejält tung i botten eftersom det finns risk för att den tippar annars då brudbuketter brukar vara rejält tunga. Kompisens bukett vägde närmare 2 kilo (alltså som 2 liter mjölk)
  • Sara1991

Försommarbröllop: De var så lite så :) Just prästkrage är de troligen inte som du sätt . Skulle kunna vara germini eller kryssantemum, dem är båda liknande :) Craspedia brukar finnas att få tag på året om . Är inte alltid man har dem inne i butik så tänk på att beställa innan :)

• Sara1991