Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Sommaräng : Hej :) klart att de finns :) Finns de klassiska lite mindre kvistrosorna och sedan finns de även de mer exklusiva buskrosorna. Dessa är ofta dubbla i blomman och finns i massa olika färger . En sådan sort är Austin rosen , dem är oftast dyrare än klassiska rosor men inte alls omöjliga att få tag i . Prata med din florist så beställer dem hem åt dig :)
Newyorkbruden: Om du har speciella önskemål och tankar kring buketten ( som de låter som att du har ) så beställ innan ! Klart man kan gå samma dag men de blir då väldigt svårt att ha specifika krav då man aldrig vet vad butiken har inne den dagen . Åtgången på blommor är väldigt olika från dag till dag så de kan hända att de en dag är helt slut på rosor osv. Så mitt tips är att beställa innan . Då hinner butiken ta hem blommor i tid , göra den i lugn och ro och så slipper du oroa dig för att de inte har de du Vill ha :)
Stort tack för hjälpen!
Tack för svaret:)
Hejsan!!Jag behöver lite hjälp och synpunkter. Jag skall göra min brudbukett själv. Jag funderar på att använda Sweet avalanche rosor, memory lane rosor, vita kvistrosor, vete ax, gröna salalblad, ormhassel och hjärta på tråd samt dekorera med vita pärlor...kan detta bli fint?