Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
jag har en fråga! det är dock min karl som ska fixa min brudbukett, helt utan min vetskap, men jag visade honom exempel och han fastnade för den sk. glameliarosen/duchessrosen. mina frågor är, är den här sortens blomma/teknik något alla florister ska kunna, eller i alla fall har prövat på? och hur mycket kan en sån här bukett kosta? har för mig det är lite extra dyrt på grund av att det tar sin tid att göra den...
Hallå!
Nu vet jag inte om denna fråga kommit upp förut, men tråden är ju ganska stor!
Jag ska gifta mig mellan jul och nyår nästa år i Jämtland. Under denna tid kan det vara smällkallt. -25 är inte alls ovanligt!
Fråga: Håller en brudbukett i den kylan under en fotografering? Hur ser den ut på kvällen tro?
Nu har jag typ bestämt mig för att ha en broschbukett för att undvika detta problem, men det kan hända att man vill blanda den med riktiga blommor så jag frågar i alla fall!
Tack på förhand!
Hej :) ska försöka besvara dina frågor så bra jag kan :) De allra flesta seriösa butiker brukar satsa på att ha kunnig och utbildad personal och då bör dem ha koll på detta. Att göra glammelirosor är ganska ovanligt så därför gör man de väldigt sällan men det är en del i utbildningen så alla utbildade florister bör ha provat på de :) Dem lite billigare små butikerna har ibland inte utbildad personal. Men de bästa du kan göra är att gå till din lokala butik och höra med dem om dem gör glammelirosor och även kolla pris :) Att beräkna pris är riktigt svårt efter som alla butiker beräknar sitt pris individuellt . Men jag skulle tippa att de ligger kring 2000-2500 beroende på storlek :)