• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991

AnnA8277 : Hej :) Det finns massvis med fina vita rosor och alla florister har sina personliga favoriter. De bästa är alltså att besöka din lokala florist och höra med dem Vad dem brukar ha för sorter i butiken :) mina personliga favoriter är : white Avalanche , White Naomi och green tea. Green tea är inte vit utan svagt grön men tycker den är så läcker :) de stämmer att Dolomiti finns även i rosa . Många sorters rosor finns i olika färger exempelvis Avalanche finns i vitt , rosa och aprikos.:)

• ESW

Hej Sara,

Skulle du vilja hjälpa mig att komma på vad det är för olika blommor i den här buketten? Vita rosor kan jag se men känner inte till de andra.

• Sskbrud

om man är lite rund/överviktig skall man då inte ha en rund bukett?? eller är de ngt dumt jag hört bara?
    tänlkte endast ha ljusrosa rosor. kanske blir ännu finare droppformad? tack :))

• Sara1991

ESW: Ja lite svårt att urskilja alla är de , men är säker på dem flesta :) vita rosor, vita pioner , ljusblå scilla, ljuslila scabiosa, ljusblå riddarsporre , taklök och vallmokapsel. Sen är de tyvärr några som är svåra att urskilja :)

• Sara1991