• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Maria466
    Chicita skrev 2014-01-10 16:52:03 följande:
    Lila är en snygg färg, och det kommer bli jättesnyggt ihop med liljekonvaljerna i buketten Glad
    Det var bara doften jag tänkte på eftersom det är många som inte tänker på hur starkt det kan bli att dofta med många doftljus - även om dom inte luktar särskilt mycket ett och ett Flört
    Men lila ljus borde inte vara svårt att få tag i annars (vanliga utan doft alltså). Det kanske finns på duni's hemsida. Då kan ni hitta matchande servetter löpare och annat sånt också om du är ute efter det Glad
    SkrattandeSolig
  • Sara1991

haltta:Hej När jag träffar en brud för första gången så brukar jag alltid råda henne till att inte fokusera så mycket på blomsorter . De är enligt mig att börja i lite fel ända och brukar göra det lite mer komplicerat eftersom de finns så oändligt många sorter. Då tycker jag att de är bättre att man börjar med att fundera kring vilken känsla man vill ha på bröllopet , finns det något tema eller någon Speciell färg som man kan influeras av . Och sedan när man gjort upp temat på brukar jag och min brud kolla på bilder av den valda klänningen och när jag tagit in all info så börjar vi kolla på blomsorter som passar de valda temat. De brukar göra det mycket enklare att ha ett 10-20 tal sorter att titta på istället för flera hundra sorter Så mitt tips till dig är att fundera lite kring känsla och färger och sedan besöka din florist och med hennes hjälp välja ut blomsorter .

• ADE

Vilken bra tråd! Jag vill ha bruna rosor i min bukett, finns det eller måste/kan man färga dem på något sätt? Låta dra brunt vatten? Vad skulle du annars tipsa om för blomma som är brun? (Gifter mig i juli).