Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Sanct: Ginst heter blomman
Aline83: Har du erfarenhet av att binda buketter sedan tidigare? Har man ingen erfarenhet av detta sedan tidigare så rekkomenderar jag starkt att man går till en florist och får buketten bunden av ett proffs. Det är inte så lätt som många tror att binda en bukett , det finns alltså en anledning till att man behöver utbilda sig för att jobba som florist. Känner man att man gärna gör sin egen bukett för att man tycker att de är roligt så föreslår jag att man väljer en enkel rundbunden bukett med ex: rosor och lite gröna kvistar , med lite övning så ska det även som amatör gå att få ihop en fin bukett Därimot att jobba i oasis rekkomenderar jag dig starkt att undvika. Det krävs väldigt mycket kunnande och skicklighet för att på korrekt sätt göra en brudbukett i oasis. Oasisen är väldigt skör vilket gör att om man inte sticker rätt så kommer blommorna ramla ur. För att blommorna ska stanna i oasisen så gaffelskaftas varje blomma och fästs i oasisen med ståltråd. Det är alltså enormt mycket hantverk och kunnande som ligger bakom. Så om du gärna vill göra din egen bukett så satsa på en handbunden
Marolo: Hej När man pratar med sin florist så är det väldigt viktigt att man är jättetydlig med vad man vill och inte lämnar några frågetecken . Om du har önkemål skriv dem tydligt eller låt floristen få fria händer men var övertydlig så de inte blir någon miss eftersom du skrivit att du vill ha vita blommor och att dem får sätta i ljusrosa om dem vill så är risken stor att du får en helvit bukett. Så var väldigt tydlig mot din florist
Hej, vilken bra tråd!