• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    sophieh skrev 2014-02-06 23:25:44 följande:
    Hej! Jag är ute efter en liknande bukett, men kanske med en eller flera liljor i.
    Vad tror du det ungefärliga priset skulle ligga på?

Hur förvarar man buketterna bäst? Bor i Uppsala och har en bekant som har butik längre bort, funderar på om vi kan hämta de dagen/kvällen innan?

Hej :)

Jag drar mig alltid lite för att svara på priser när folk frågar eftersom alla butiker sätter priserna individuellt så är det väldigt svårt för mig att uppskatta. Priserna sätts beroende på lokalhyra, fraktkostnader, löner, läge mm. Skulle jag gjort buketten i butiken där jag jobbar så skulle denna ligga på ca 900-1100:-

Men mips är alltid att du bokar in ett möte med din lokala florist för en mer korrekt prisuppgift.

Att hämta buketten dagen innann är inga som helst problem. Förvara den i en vas med vatten och så svalt som möjligt under natten. I ett garage eller förråt eller möjligen i kylskåpet fungerar utmärk :)

• Mia85

vill bara först tillägga att jag verkligen tycker om denna tråd :)

Jag har fråga angående om rosa rosor. vad för sorter finns det? vill dessutom veta hur många krävs det för att göra till en normalstor brudbukett?

Tänkte kanske ha Dahlia i buketten för det ser ut som en fin blomma och undrar vilka är det som är vanligast att ha i bukett eftersom det finns många olika sorter?

• Sara1991