• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    sophieh skrev 2014-02-06 23:25:44 följande:
    Hej! Jag är ute efter en liknande bukett, men kanske med en eller flera liljor i.
    Vad tror du det ungefärliga priset skulle ligga på?

Hur förvarar man buketterna bäst? Bor i Uppsala och har en bekant som har butik längre bort, funderar på om vi kan hämta de dagen/kvällen innan?

Hej :)

Jag drar mig alltid lite för att svara på priser när folk frågar eftersom alla butiker sätter priserna individuellt så är det väldigt svårt för mig att uppskatta. Priserna sätts beroende på lokalhyra, fraktkostnader, löner, läge mm. Skulle jag gjort buketten i butiken där jag jobbar så skulle denna ligga på ca 900-1100:-

Men mips är alltid att du bokar in ett möte med din lokala florist för en mer korrekt prisuppgift.

Att hämta buketten dagen innann är inga som helst problem. Förvara den i en vas med vatten och så svalt som möjligt under natten. I ett garage eller förråt eller möjligen i kylskåpet fungerar utmärk :)

• Mia85

vill bara först tillägga att jag verkligen tycker om denna tråd :)

Jag har fråga angående om rosa rosor. vad för sorter finns det? vill dessutom veta hur många krävs det för att göra till en normalstor brudbukett?

Tänkte kanske ha Dahlia i buketten för det ser ut som en fin blomma och undrar vilka är det som är vanligast att ha i bukett eftersom det finns många olika sorter?

• Sara1991

Mia85: Hej :) Åh tack , vad kul att höra :) Oj, helt omöjligt att svara på . Då det finns oändligt massa rossorter :) Det bästa är att åka till din lokala florist och kolla på deras rosor och även höra med dem om vilka favoriter dem har och vilka dem brukar ta in . Beror helt på storlek och modell på bukett och även vilken storlek på ros man väljer. Brukar behövas ca 20-30 rosor :) vilken årstid kommer ni att gifta er ?:)

• Helga

Hej,

Jag skulle gärna vilja ha alstromeria i min brudbukett. Finns den tillgänglig i början av juni?

Vänligen H

• zigge123

Hej
    Jag har hittat denna buketten och tycker den är perfekt.
    Vi kommer gifta oss i slutet av augusti, går blommorna att få tag på då?
    Jag vill att buketten ska gå i vita och ljusrosa toner, ev. önskar jag ranukler i buketten istället för de "frasia vita blommorna" ( vet inte vad de heter  :) ).
    Jag vet att prisuppgift är svårt men på ett ungefär? Vad kan mindre tärnbuketter i samma stil kosta?
    Tusen tack på förhand

• Ello

Jag vill gärna ha röd astilbe (och så röda rosor) i min bukett. Min fråga är om detta är svårt att få tag på i slutet av augusti (30 augusti)? Är det en dyr blomma? Jag förstår att augusti är i blomningstiden, men funderar på om det är en vanlig blomma eller om det kommer kosta mer på grund av att den måste specialbeställas.

Undrar också om du har förslag på någon "grönska" som kan passa ihop med detta. Vill ha billig bukett då min budget är liten, och den får gärna vara lite spretig.

Temat är rött Skrattande

• Ulrika Kallio

Hej!
    Jag har drömt om en bukett med blå hortensia och kanske brudslöja till vårt bröllop. Frågan är hur många hortensior man behöver ha för att få en bukett som inte blir för stor eller för liten..? En hortensia är ju rätt så stor.. 

• Sara1991

Helga: Hej :) alstromeria finns att få tag på året om, så det är absolut inga problem :)

• Sara1991

zigge123: Hej :) jättefin bukett :) Alla blommorna på bilden finns att få tag på när ni gifter er. Det är alltså rosor och nejlikor i buketten . Ranunkler är en vårblomma och säljs i butiker jan - maj ca så de finns tyvärr inte att få tag på i slutet av augusti . Som jag alltid säger så är det jättesvårt med prisuppskattning eftersom butikerna sätter individuella priser . Men jag skulle tro ca 1000-1200. Tärnbukettens pris beror helt på storleken .

• Sara1991
    Ello skrev 2014-02-09 16:57:40 följande:
    Jag vill gärna ha röd astilbe (och så röda rosor) i min bukett. Min fråga är om detta är svårt att få tag på i slutet av augusti (30 augusti)? Är det en dyr blomma? Jag förstår att augusti är i blomningstiden, men funderar på om det är en vanlig blomma eller om det kommer kosta mer på grund av att den måste specialbeställas.

Undrar också om du har förslag på någon "grönska" som kan passa ihop med detta. Vill ha billig bukett då min budget är liten, och den får gärna vara lite spretig.

Temat är rött Skrattande
    Hej :) nejdå dessa blommor bör inte vara någon fara att få tag på :) astillbe är ingen speciellt dyr blomma, men då den är ganska skir så kan man behöva ganska många för en riktig effekt . Jag gillar alchemilla , tycker att de lättar upp buketten väldigt fint .
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)