• hedvig

Hur mycket bestämmer era män?

Hur delaktiga har era män varit i beslut rörande bröllopet? Har de valt av alternativ framförda av er eller kommit med egna initiativ? Min sambo skulle ex. Aldrig gå med på att bära en rosa slips eller frockcoat med matchande väst osv. Min bild av ett fantasibröllop skiljer mig ju en del från hans men jag vill ju att vi båda ska bygga bröllopet tillsammans... Hur har ni fattat era beslut?

• Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?
  • Eddans

Jag sköter dekorationer, kläder till oss och barnen och sånt. Han är den som bokat lokal, kyrka, fixar med maten, transport osv... Vi bestämmer väl allt tillsammans i stort sett :)

• Js Fästmö

Vi har diskuterat oss fram till de flesta besluten måste jag nog säga och jag tycker inte att något hittills har varit en kompromiss i negativ bemärkelse. Jag kanske har varit mer liberal i yngre dagar angående kyrkbröllop men efter att vi båda gick ur svenska kyrkan för säkert 6-7 årsedan så var det ganska självklart för oss att inte vigas där. Sen skulle vi säkert kunna göra det OM vi inte hade hittat någon annan plats och varit medlemmar, men skönt att liksom varit överens utan att pratat om den biten. Nu försvinner säkert alla mina mellanslag, rader osv och allt klumpar ihop sig, ser fint ut, men så fort jag klickar publicerat blir det en enda lång klumptext...jävla Ipad. Vi har sagt att var och en bestämmer själv vad man vill ha på sig, min man är en vuxen självständig man, det är en av anledningar till att jag älskar honom. Han skulle aldrig be mig välja och jag skulle aldrig kräva en viss färg på slips eller vad det nu kan vara. Klänning bestämmer jag osv. Sen har han kanske sagt att " Inga moheda tofflor" hahaha, och nej, det örat lyssnar jag ju på såklart. Sen att man delar upp uppgifterna är ju toppen det gör vi också, och så länge båda är nöjda och engagerade så är i allafall jag nöjd. Hade jag haft en karl som sa att jag kunde bestämma precis allt och bara satt på röven så hade jag inte blivit gift, och det hade varit självvalt.

• Js Fästmö

Härligt när man läser allas knlägg. Låter som att ni blir härliga gifta par allihop! :) Engagemang, gemensamma beslut osv, kan det bli bättre? :)

• hedvig

Ja jag blir också glad av att läsa att så många ändå har engagerade män och viktigast av allt - att det finns brudar som släpper in sina män i planeringen :)

• PMB

Vi delar på planeringen. Färg bestämde han i samband med att han bestämde vad han skulle ha på sig (dvs färg på kravatten till frockcoat) fast vi hade redan diskuterat då ungefär vad vi ville ha i färgval. Han har varit med och diskuterat varje beslut även om det är jag som är den drivande i planeringen. Vi funkar ungefär som stormhelen. Jag måste påminna honom en massa gånger om saker det är tänkt han ska fixa men säger jag att nu ska vi diskutera bröllopsmenyn, börja diskutera festhäftet eller skicka mail till toastmasterparet eller likande så kommer han och så jobbar vi fram något vi båda tycker om.

• Vichy

Min m2b säger att han vill vara med och bestämma allt.... Det kommer definitivt inte vara "vi gör som du vill älskling"! Men jag tror inte han kommer vara 100 % ändå... Men kanske 40-50%... Det beror säkert på vad som ska bestämmas och göras...

Allt som har med mat, lokal, musik, kläder och ringar kommer han nog villja ha ett finger med i... MEn han bryr sig inte om blommor och pyssel och sånt... ;) 

• Syrinx

Vi gjorde allt tillsammans efter gemensamma beslut. Ingen av oss behövde tjata på den andra vad gäller något. Vi njöt och hade roligt när vi planerade vårt bröllop!

• fiffi71

jag har planerat det mesta av bröllopet men min samb har fått tyckt till om saker, det är han som har velat haft det så eftersom att jag är hemma hela dagarna och hinner med att planera.

Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?