kitkät skrev 2013-06-24 15:25:37 följande:
Sara1991 & daniiel,
Men tårtan som vi ska ha högst upp är ju just en cupcake fast i en tårtform! Det är varken någon fyllning eller annat i "tårtan", det är muffins-smet i en tårtform med frosting på - precis som våra cupcakes! Det är alltså en "stor cupcake"!
Jag förstår inte varför det är så konstigt att våra gäster inte får välja mellan tårta eller cupcakes? Vi har valt att inte ha en traditionell tårta eftersom vi inte är så förtjusta i tårta och då får gästerna gilla läget, på samma sätt som jag gillar läget när jag går på bröllop och blir serverad en tårtbit!
Vi kommer ha 200 gäster på bröllopet, menar ni då att vi borde ha 200 cupcakes + tillräckligt många "vanliga" tårtor (den tårtan som vi ska skära i är just en "stor cupcake", så den smakar precis som våra små cupcakes) så att alla gäster ska få välja själva? Rent praktiskt så tror jag inte det är en toppenidé med dessertbord för så många gäster!
Vi sparar den stora cupcakes-tårtan till dagen efter då vi ska träffa våra föräldrar för en frukost, för att vi inte vill kasta den! Och den smakar ju precis likadant som våra cupcakes, så det finns ingen anledning att låta gästerna ta av den, vilket ändå inte hade gått med 200 gäster! Alla gäster, inkl. oss, får varsin cupcakes!
Jag förstår inte vad som är så konstigt med det?
Hej :) Hur skulle vi veta att de var en stor cupcake och inte en tårta ? Du skrev ju faktiskt att ni skulle ha en tårta högs upp och sedan cupcakes till gästerna . En tårta är för mig nåt helt annat än en stor cupcake.
De var eftersom du först skrev att du och din man skulle ha en tårta och cupcakes till gästerna men sedan skrev du att ni inte inte gillade tårta och valde därför cupcakes. Men ni hade ju faktiskt valt en tårta . De var därför som jag och daniiel blev lite förvirrad och inte fick ihop resonemanget.
Jag menade inte att just ni skulle ha både tårta och cupcakes , de får ni välja precis som ni vill . De jag sa var att jag personligen anser att om man ska ha flera olika alternativ så ska de finnas så de räcker så att alla får möjligheten att välja . De är min personliga åsikt och det skrev jag även i mitt inlägg!
Detta är som sagt ett disskusionsforum och därför ställde jag en fråga för att jag inte förstog hur du menade eftersom du sa emot dig själv . Och sedan framförde jag enbart min personliga åsikt om ämnet eftersom TS ställde den frågan :)