Vi har tyvärr några i bådas våra släkter som kan riskera att bli överförfriskade under middagen!
Därför har vi valt att tjejerna som serverar maten även serverar vin, öl, eller läsk till maten, medans en kanna vatten och några flaskor bubbelvatten står framme på varje bord. Efter maten blir det bar till självkostnadspris.
Tyvärr tror jag inte att mina svärföräldrar är med riktigt på hur vi tänker. Dom insisterade på att få köpa all sprit till vårt bröllop som en bröllopsgåva, och således hjälpa till med en del av kostnaden. Vi beslöt oss ändå för att hålla fast vid betalbar och dom får pengarna från den (om dom nu tar emot dom, annars blir det väl till bröllopsresan).
Jag hade tyckt att det räckt med ett gott rött vin till maten, men min svärmor insisterade på att det skulle vara både rött och vitt. Men jag ville ändå ha öl, eftersom jag vet att många i min familj tycker om öl till maten. Allt detta hade ju varit lättast, känner jag, att servera ur flaskor, men nu har dom köpt gud vet hur många liter lådvin och 33cl burköl. Blir det väldigt struligt tror ni att servera allt (utom ölen, den får dom väl hälla upp ur dom fula burkarna) i karaffer, eller gamla vinflaskor? Som dom alltså fyller upp i köket innan dom går ut och serverar.